SiZo
Trådstartare
Detta var när jag hade häst och rörde på mig en del. Nu utan häst lär jag behöva gå ännu lägre kalorimässigt så det fungerar helt enkelt inte.Ja, jag har läst. Men jag gör dig ingen tjänst genom att inte nämna hur det faktiskt ligger till eller låtsas som att man kan träna bort vikt bara man tränar som in i helvete. För det är inte heller hållbart. Utifrån det du skriver så låter det som att du i perioder övertränar för att sen inte träna alls pga smärta.
Men ok, är ditt mål att gå ner i vikt främst? Är det därför du tränar? Du har nämnt din vikt och säger att du behöver ligga under 1000 kalorier per dag för att ens rubba vikten. Då rekommenderar jag att du rör på dig oftare, tränar oftare, men inte med samma intensitet. Hitta en hobby som är rolig. För 1000 kalorier som basbehov är väldigt lågt. Bara genom att aktivera dig varje dag i längre utsträckning har du höjt den ribban något.
Det är inte så enkelt som att bara minska kalorier så går man ner i vikt. För många är det det Ja. Men det finns undantag. Jag är ett av dessa undantag. Det enda som händer är att pulsen sänks, jag fryser och blir trött. Och ökar jag kaloriintaget från den nivån så går jag lätt upp 2-3 kilo/vecka. Det funkar inte. För en veckas dipp ökar jobbet med 3+ månader.
Ja det är därför jag tränar. Jag har ingen annan hobby som jag tycker om. Så även om det vore det bästa så går det i dagsläget inte.