Det känns som att du gör det oerhört svårt för dig själv. Givetvis kan man träna lite lagom även med träningsvärk. Du är ju dessutom otränad säger du, då kan du såklart ta ett lugnt pass även om du har träningsvärk.För att man inte ska träna när man har ordentlig träningsvärk. Man försenar läkningen och riskerar att skada musklerna ännu mer. En bekant till mig ignorerade detta och slet av hela lårmuskeln, så nej tack.
Jag var i väg på en ridresa i våras där jag red 5-6 timmar per dag. Innan jag åkte hade jag inte ridit på ett år. Jag hade extremt plågsam träningsvärk i ben och mage de första dagarna men givetvis red jag ändå enligt schema. När jag tränar på gym har jag alltid träningsvärk från förra passet när jag kör, men tränar då en annan muskelgrupp eller tar ett lugnt lagom pass.
Din tråd är lite lätt obegriplig. Dels har du såna ovanliga, specifika problem med din kropp vilket såklart försvårar. Men dels verkar du också vilja gå ut och köra jättehårt för att sen vila i sex dagar pga träningsvärk. Hela tänket kring träning verkar så skev, tycker jag. Lägg upp en rimlig träningsplan där du tränar regelbundet och sedan successivt ökar motståndet. Det är bara så man får göra.