Wille
Trådstartare
Andra kanske har lösningar som jag inte tänkt på.Vad tänker du att du vill ha ut av tråden? Om tjänsten är på heltid, sök tjänsten och fråga hur de ställer sig till deltid om du skulle gå vidare i processen. Om de då säger nej, så får du ju fortsätta söka andra jobb.
Men jag får nog strunta i psykolog, habilitering, boendestöd och tandläkare. Jobbet får gå före.
Jag vet inte om det finns flex i den nya organisationen. Men jag orkar hur som helst inte med att jobba in flex om jag nyttjar det. Så det faller bort. Och semester får jag inte en dag i veckan. Då är det tjänstledighet som återstår.Man får ta ledigt. Har arbetsplatsen flex tar man flexledigt annars är det semester, komp eller tjänstledigt osv. Jag har inte förmånen att gå till läkare på betald arbetstid, så det är någon form av ledighet som gäller.
När jag hade möte med af för en tid sedan så listade hon vad för slags anpassningar jag kunde få. Arbetstidsförkortning var inte en sådan sak. Jag försökte fråga om det men fick inget svar. Men jag kommer ha ett nytt möte med af snart så då kan jag ta upp det igen.Kan du kolla med AF och arbetsgivare om du kan få bli anställd med lönebidrag och få anpassning i form av mindre arbetstid/ledigt för psykolog/tandläkare/boendestöd? Då kan ni ju förhandla fram att du får heltidslön iaf.