Sv: Hur gör jag nu?
Usch, vad jobbigt!
Jag skulle vilja säga som själv har haft svårt att anpassa mig till familje livsstilen och verkligen saknat att få vara bara mig att du ska ge det lite tid. Jag tror han försöker anpassa sig, men liksom känner sig fångad och låst och saknar sitt gamla liv, därför blev han nog såhär och sedan ledsen och ångerfull... Jag känner igen mig i honom...
Skulle vilja råda att du tvingar med honom till familjerådgivningen eller dylik, jag tror han behöver prata men kanske inte vet hur och blir då arg i stället.
Vet inte om jag tror på separation här, jag tror han måste lära sig anpassa sig och det gör han nog bäst genom att bli tvungen att ta ansvar. Men det är klart att du inte ska må dåligt, förståss!
Om ni trotts denna jobbiga period kan sitta ner lugnt och fint och känna att ni verkligen älskar varandra och vill vara tillsammans, så är det bara att kavla upp ärmarna och jobba nu.
Av egen erfarenhet kan jag säga att om ni klarar er igenom det här nu kommer ni komma ut på andra sidan, starkare och kanske framför allt mer sammansvettsade.
Jag och min sambo har haft liknande gräl och bråk flera gånger under vårat förhållande, men vi har ridit ut, pratat och varit arga på varandra och nu älskar vi varandra mer än någonsin.
Vi har fått lära oss att ge och ta, och kanske framför allt be varandra om egen tid. Nu förtiden känner jag även om jag blir vansinnigt arg på honom, att jag kommer ändå alltid att vara tillsammans med honom och så har det inte alltid varit!!!
Jag hoppas ni löser det tillsammans och om inte annat att ni skiljs som vänner, det är inte bra att lämna något halvt avslutat, känn efter ordentligt om ditt hjärta verkligen säger att du är klar med den här killen innan du går. Är det så kommer också avslutet bli mycket mer smärtfritt tror jag. Lycka till!!!
Till alla andra vill jag säga: Pussa din partner varje kväll och säg att du älskar honom/henne, speciellt när dom förtjänar det som minst!!!!