Hur gör jag nu?

Sv: Hur gör jag nu?

han kan inte hantera den så som man bör kunna. med sitt humör och så där.

sen måste man inte alltid dricka när man ska umgås.

Vad är grejjen med att man ALLTID måste dricka för att kunna umgås? Jag fattar verkligen inte....

Hos mina svärföräldrar finns det ALLTID öl och vin, men aldrig en droppe mineralvatten eller läsk... de hänvisar alltid till kranen (jag dricker inte alkohol).

Jag vet faktiskt inte. Önskar att jag hade ett svar på varför man egentligen dricker. För att det är gott? Javisst öl och vin är gott men det finns mycket annat som är gott.

Vi har alkohol hemma, men inte alltid.

Kolsyrat vatten, läsk och saft har vi att bjuda på när vi inte har alkohol.

väldigt oförskämt att inte ha något alternativ tycker jag, är det aldrig någon som kör?

Doglover hoppas det ordnar upp sej...

Näää alltså jag kör ju alltid eftersom jag inte dricker alkohol.. de andra syskonen bor nära svärföräldrarna så de går alltid hem.

Vi har ju varit ihop i fem år så de vet ju att vi inte dricker men jag har börjat ta med egen läsk, vill knappast vara till belastning för dom.

De ska även alltid hänvisa till att just drycken är hälften av middagen, men mig hänvisar de alltid till kranen.

Vi serverar alltid alkoholfria alternativ :) Vi vet dessutom oftast vad folk vill ha och ser till att ha det hemma när man får gäster. Anser det självklart!

Det verkar som att sambon till TS inte riktigt är mogen för uppgiften.
Dags att växa upp och inse fakta, samt börja ta konsekvenserna av sitt handlande.

Håller med om vad som skrevs tidigare, att särbo kanske kan vara en god idé?

Lycka till!!

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hur tänker du hantera ditt barns kompisar i framtiden? Barn kommer med lekkamrater. Och med det kommer massor av barnrelaterade saker...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 695
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Jag har tänkt länge att jag vill åka till Tom Tits med barnen, och nu kommer en stängningsdag när jag kan vara kompledig. Vi har dock en...
Svar
6
· Visningar
658
Senast: Mirre
·
Småbarn Hur lärde du dig att simma? Fick du någon simundervisning i skolan, eller genom kommunen, privat? Hur har du gjort med dina barn, lärt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 846
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV