Hur gör du i år? Betäcker du ditt sto eller stå du över i år?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare SussiLull
  • Startdatum Startdatum
Sv: Hur gör du i år? Betäcker du ditt sto eller stå du över i år?

Skönt att höra att både du o Fenestra resonerar så:) Ska kolla igenom annonser igen och se om jag hittar nån som verkar trevlig.

Tycker fortfarande att det finns väldigt få dressyrstammade ston ute på annons, både att låna och köpa.

Man kan väl helt sonika säga att man vet att det är en saluannons men om det nu skulle vara så att hon inte blir såld. Finns det då en möjlighet att låna henne, mage eller leasa?

Jag håller också lite koll på dressyrston och jag håller med om att det verkar väldigt svårt att hitta!

Senast ändrad:

*kl* Jag har betäckt 3 ston både 2007 och 2008, men 2009 betäckte jag bara 1 och hon är till salu. Ev betäcker jag 1 sto 2010, har inte bestämt mig ännu... Minskningen beror mer på att jag varit gravid och nu har en liten bebis än det ekonomiska läget.

Jag tror dock inte (hoppas inte) det blir svårsålda föl jag gör:

* Conte Bellini - Orlando - Indoctro - Joost
* Fairbanks (e Flemmingh) - Landadel - Andalusier xx
Om du byter hingst på det första stoet till brodern och det blir ett sto, så är jag först i kö på den ungen hoppas jag! :D

Mitt sto fick sitt första föl 2009 och var då 17 år. Det blev ett underbart litet stoföl som verkligen är super både i temperament (om än tuff) och ser bra ut exteriört. På grund av stoets ålder så finns det inte så mycket tid att spela på och då betäcker vi sannolikt nu till våren medans det fortfarande är möjligt....

Pappan till fölet är Chirlon och då det blev bra resultat så funderar vi starkt på att ta samma hingst igen....samtidigt skulle det vara roligt att se vad det blir med en ny pappa... Min man tycker vi ska ta samma hingst som förra gången men jag velar lite.

Stoet är väldigt trevlig och har lätt för sig inom både hopp och dressyr (har tävlat upp till medelsvår) och relativt bra stam med bl. a. elitsto som mormor så på ett sätt hade det varit roligt att se vad hon ger med annan hingst också. Vad hade ni gjort?

kl
Vi betäckte inte 2009 men kommer betäcka minst ett sto i år. Förhoppningsvis kommer vi även köpa ett nytt sto så planen är att betäcka två.

Men jag håller med er andra, det är inte lätt att hitta bra dressyrston. Jag har sett flera trevliga hoppston till salu för bra priser men mycket färre dressyrston.

Kl
betäcker två halvblodsston om jag kan ena mig om ena hingsten
samt ett welshsto

halvblodsstona lägger jag främst hingstar så vid sto föl kan jag behålla

KL

Jag betäcker mitt eget sto (e: Napoleon-Pajazzo) i år igen och med samma hingst som de två senaste åren (Chirlon). Han kompletterar mitt sto alldeles utmärkt och den första avkomman efter honom blev mycket bra av det lilla jag hann se av henne innan hon dog 3 månader gammal. Väntar med spänning på årets unge. Mitt sto rids inte pga gammal skada så det vore oekonomiskt att låta henne gå tom och hon är verkligen en fantastisk mamma som lämnar fina avkommor

Mitt lånesto (e: King Marco-Alibi) har jag inte bestämt mig för till 100% men det lutar nog åt att hon får ett föl till hos mig. Hingstvalet är ytterst osäkert och jag är värdelös på hopphingstar eftersom jag är dressyrnörd men jag har tittat lite på Ludwigs Champion förut så det kanske blir han i år, kanske kan det dyka upp något förslag från någon snäll bukare :idea:. Måste ha en med hög dräktighet i alla fall för hon är svårflörtad den lilla damen.

Angående frågan om att låna häst till salu tycker jag att frågan är fri svaret därefter men jag skulle verkligen inte ta illa upp om någon frågade mig. ollar lite annonser jag också men som flera andra sagt så är det lite ont om bra dressyrston tycker jag.

black pearl: Tycker nog att du ska lyssna på gubben din :angel:

:) Ja, det lutar nog åt Chirlon igen... Hoppas allt är bra med ditt dräktiga sto? Jag håller tummarna för att det blir en liten avatar till lilla Sorla som var så fin.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 590
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 250
Senast: skiesabove
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
494
Senast: Fetaost
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 587
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit