Sv: Hur gör du i år? Betäcker du ditt sto eller stå du över i år?
Tack för tipset!
Självklart vill jag kunna sälja fölen, det har jag gjort hittills iallafall. Men nu känner jag ändå att jag vill ta fram en häst som både är bra OCH passar mig. Jag hoppar inte alls längre pga skada, och får jag fram en tillräckligt bra häst som jag vill behålla så känns det så dumt att inte kunna tävla den.
Jag håller med dig om att efterfrågan på hopphästar är klart större än på dressyrhästarna. Eller ännu värre, fälttävlashästar. I början satsade jag på att få fram riktigt bra hästar för fälttävlan, men antalet köpare var inte direkt många, så då tänkte jag mer "hopp" istället. Sen skadade jag mig och inser att mina hoppdagar är förbi
Summa summarum; nu står jag med en kanonfin Sheratonungen hemma som jag själv inte kommer att våga hoppa, men som jag inte vill sälja. Vad sjutton gör man? Visst rör hon sig bra så jag kan nog dressyra lite med henne också, men det känns som himla massa onödig kapacitet som bara går till spillo.
Men Sheratonstoet ska jag ju ändå betäcka nästa år och då blir det ju hopphingst på henne, så jag talar ju ändå emot mig själv lite.
Samtidigt kan man ju tycka att efterfrågan på dressyravelsston borde vara rätt stor, eftersom det inte finns några riktigt bra att få tag på