Hur gör man?

Sv: Hur gör man?

Det spelar ingen roll om jag vet vem han är eller inte. Frågan är om man inte väldigt lätt tar reda på vem han är utifrån de uppgifter Enya ger, dessutom hänger hon inte bara ut honom utan hon har även kritiserat sina ex pojkvänners föräldrar och syskon.

Jag tycker detta är fel och det står jag för.

Varför måste man berätta allt så ingående? varför inte bara fråga sakfrågan utan detaljer? dessutom kan man ju pm:a de som är proffs på dessa frågor. Vill man gå in på detaljer om varför en person verkar sjuk på något sätt så kan detta göras anonymt men vill man inte göra det så tyder det ju på att man vill att hela världen ska veta detta.
 
Sv: Hur gör man?

Men varför kan du inte meddela moderatorn och sedan bara låta saken vara?

Varför Enya vill berätta ingående är hennes sak. Dina teorier om hatkampanj och offentlig uthängning för inte denna diskussion någon vart.
Om du så gärna vill diskutera offentlig uthängning föreslår jag att du startar en allmän tråd om det. Då kan du säkert få en givande diskussion.
 
Sv: Hur gör man?

Buke är inte hela världen och definitivt inte HANS värld...... Så hade jag velat att hela världen skulle veta allt om honom så hade jag gått till "hemma" och berättat om honom, lappar på lyktstolpar med bild också kanske vore ett smartare sätt? Och på DET sättet kanske jag kan få hans flickvän att förstå att hon är inne på farlig mark, för det lär han ha missat att berätta....

Men visst, du har rätt, jag borde skämmas! * går till ett hörn i huset och sätter mig och skäms*

Hädanefter så ska jag bara startar trådan om vilken choklad som är godast eller hur man bäst vattnar pelagonier. :smirk:
 
Sv: Hur gör man?

För att ge litet input här:

Ja, Enya skriver så mycket så jag kan tänka mig att ett fåtal individer skulle kunna klura ut vem personen är. Men det är inte så mycket som skrivits så att jag har kunnat klura ut det allra minsta mer om honom (utöver det som Enya skriver om honom, alltså hur hon uppfattar hans beteende).

Det diskuteras då och då vad hans beteende kan bero på, och det är ett solklart gränsfall erkänner jag. Fokus ligger dock på hur Enya ska hantera sitt liv och sin vardag och sin och sin dotters relation med denna person, med vinkel i vad han har för diagnos/problem. Jag har svårt att neka en diskussion med det syftet.

Fram tills någon skickar in en anmälan och säger att "jag kan läsa ut vem denna person i Enyas liv är trots att jag inte träffat honom genom Enya" så kommer jag att låta tråden vara. Men det är möjligt att enstaka inlägg kommer att raderas nån gång, om fokus blir för mycket på honom och hans eventuella diagnos och för lite på hur Enya ska förhålla sig till honom.


/moderatorn, läser ifatt efter semestern
 
Sv: Hur gör man?

Nu har jag samlat mod....

Jag ringde honom i går och sa helt enkelt att jag vill ha hela vårdnaden om Elin för att det liksom inte funkar att han inte skriver under viktiga papper. Jag sa att vi kan träffas på familjerätten och fixa det eller så går jag till domstol och fixar det där. Sa att jag tycker att det vore trevligast för oss alla om vi kunde fixa det här utan att blanda in advokater och domstol och allt sånt.

Han ville ha betänketid till i dag, men då sa jag att det här var inget som jag frågade om utan han hade liksom bara två alternativ; att fixa det själv eller att jag går till domstol- och i slutändan får vårdnaden i alla fall. Så då sa han att vi kan åka till familjerätten och fixa det, han ville, inte bråka!

OM det blir så vet jag inte ännu, men detta är ett gott tecken och jag håller tummarna stenhårt att han skriver under utan gnäll.

:banana::bump::banana::bump::banana::bump:

Nu väntar jag bara på att hon på familjerätten ska ringa tillbaka, hon var på möte när jag ringde. Jag klarade att ringa dit alldeles själv också, häftigt!:o
 
Sv: Hur gör man?

Nu har jag samlat mod....

Jag ringde honom i går och sa helt enkelt att jag vill ha hela vårdnaden om Elin för att det liksom inte funkar att han inte skriver under viktiga papper. Jag sa att vi kan träffas på familjerätten och fixa det eller så går jag till domstol och fixar det där. Sa att jag tycker att det vore trevligast för oss alla om vi kunde fixa det här utan att blanda in advokater och domstol och allt sånt.

Han ville ha betänketid till i dag, men då sa jag att det här var inget som jag frågade om utan han hade liksom bara två alternativ; att fixa det själv eller att jag går till domstol- och i slutändan får vårdnaden i alla fall. Så då sa han att vi kan åka till familjerätten och fixa det, han ville, inte bråka!

OM det blir så vet jag inte ännu, men detta är ett gott tecken och jag håller tummarna stenhårt att han skriver under utan gnäll.

:banana::bump::banana::bump::banana::bump:

Nu väntar jag bara på att hon på familjerätten ska ringa tillbaka, hon var på möte när jag ringde. Jag klarade att ringa dit alldeles själv också, häftigt!:o

Men Enya, det här låter ju helt underbart!

Inte bara för att han lämnat en öppning utan mest för att du har stått upp för vem du är och vad du vill och dessutom genom att ringa! Jag håller bara tummarna för att han väljer den enkla vägen!

:bow::bow::bow:

Ge dig en stor klapp på axeln! Skitbra gjort!!!!

/Timsetim
 
Sv: Hur gör man?

Men Enya, det här låter ju helt underbart!

Inte bara för att han lämnat en öppning utan mest för att du har stått upp för vem du är och vad du vill och dessutom genom att ringa! Jag håller bara tummarna för att han väljer den enkla vägen!

:bow::bow::bow:

Ge dig en stor klapp på axeln! Skitbra gjort!!!!

/Timsetim

Håller med dig!! Blev så himla glad när jag läste det.
 
Sv: Hur gör man?

Gissa hur det kommer att låta när han beklagar sig över att du tagit ifråååån honom vårdnaden på det mest lömska sätt :mad:

Men det kan du ju skita i, hoppas jag.
Bra jobbat!!
 
Sv: Hur gör man?

Gissa hur det kommer att låta när han beklagar sig över att du tagit ifråååån honom vårdnaden på det mest lömska sätt :mad:

Men det kan du ju skita i, hoppas jag.
Bra jobbat!!

Vet du, jag tror en hel del redan har förstått att allt inte står rätt till med hans sätt att vara pappa. Det går liksom inte att skylla ifrån sig i 5 månader...... Hans mamma är inne på min linje annars, vet dock inte hur hon ställer sig till det här. En kompis till honom ställer mer än gärna upp för mig, för han anser att jag gör rätt.

Han har liksom fått en chans nu, jag tycker det faktiskt ÄR jätteviktigt att han fått den chansen, och nu har han visat alla att han inte fixar att vara pappa, och det är nog få som tror på honom.

Så det som kan hända nu är väl att han antingen håller sig lugn eller så ställer han till med problem, bara för att vara jobbig. :crazy:

Hon har inte ringt ännu.... jobbigt, är ju lite nervös, vill få det fixat nu på en gång:D

Tack!:love:
 
Sv: Hur gör man?

Ja, det ÄR ett framsteg:D Han brukar inte "ge" sig så lätt:D

Vi pratade också lite allmännt om saker som hänt sedan sist och då verkade han inte sur eller så. Hoppas nu det går att fixa utan problem! :)

Fråga stollan eller Ramona om vad jag skrev på MSN precis innan jag ringde:angel:
 
Sv: Hur gör man?

tacco, filiduttan och ullo: Tack! Håll tummarna nu för att han håller på vad han sa till mig i går och skriver på utan bråk:D
 
Sv: Hur gör man?

Han ville ha betänketid till i dag, men då sa jag att det här var inget som jag frågade om utan han hade liksom bara två alternativ; att fixa det själv eller att jag går till domstol- och i slutändan får vårdnaden i alla fall. Så då sa han att vi kan åka till familjerätten och fixa det, han ville, inte bråka!

Jäklar, här har vi en som vet vad hon vill! Härligt! :bump::bump::bump:
 
Sv: Hur gör man?

Vad glad jag blir att läsa att du har blivit så säker på dig själv.
Du är jättebra och du kan och nu så gör du det.

Underbart!
Du är så klok.
Det är bara att det måste UT också så att andra ser det.
 
Sv: Hur gör man?

Men hon skrev ju själv att de hade olika syn på abort och hon ville behålla barnet alltså var det ju ett beslut av henne att bli föräldrar.
De hade använt kondom , så från hans sida kanske det inte var självvalt att bli pappa .
Kan tilläggas att jag själv är mot abort men jag skulle aldrig ha sex med någon jag inte känner väl eftersom man vet ju hur det kan gå liksom:angel:

Sen tycker ju jag att pappan skall få en chans och jag blir lita "mörkrädd" när jag läser hela ts inlägg
/Cetzy
 
Sv: Hur gör man?

Men hon skrev ju själv att de hade olika syn på abort och hon ville behålla barnet alltså var det ju ett beslut av henne att bli föräldrar.

Sen tycker ju jag att pappan skall få en chans och jag blir lita "mörkrädd" när jag läser hela ts inlägg
/Cetzy

Öhhh, kopplingen undgår mig?:confused::confused::confused:

Läget är: här finns ett litet barn, en mamma som tar fulla ansvaret för detta barn och en pappa som av allt att döma inte bryr sig om barnet.

Pappan har fått en massa chanser och nu handlar det alltså om att han vägrat skriva under ett papper så att barnet kan få gå på dagis. Skriver han inte under det nu, så tar mamman upp frågan om vårdnaden.

Vad tycker du att hon ska göra? Gå runt med barnet och tigga, eftersom hon inte kan få dagisplats utan pappans underskrift och inte kan jobba utan dagis?

Abort är liksom försent, bebisen fyller snart ett år om jag inte helt fel ute.
 
Sv: Hur gör man?

Hummmm, jag blir ju lite illa till mods för egen del eftersom jag fortfarande inte fått tummen ur...:angel:


Bra jobbat Enya! Håller en tumme för att det går lätt och snabbt.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 240
Senast: lilstar
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 181
Senast: Liran
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 777
Senast: Nixehen
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag känner och tänker allt som man inte får känna eller tänka. Eller inte ska iallafall. Tillexempel så vill jag så jävla gärna kunna ha...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
5 866
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp