Hur gör man?

Sv: Hur gör man?

Grattis!:bump:

Han har inte umgängesrätt med Elin, det är Elin som har rätt till umgänge med sin pappa! Lagen säger att den förälder som ett barn bor hos ska underlätta umgänget med den andra föräldern. Umgänge ska alltså ske ur Elins perspektiv, inte ur hennes pappas.
 
Sv: Hur gör man?

yay!!! Gu va skönt....

med tanke på vilken sten som föll från mitt (och säkert många andras här inne) bröst, så kan jaga bara tänka mig hur befriad du måste känna dig!

wow, va skönt! :banana: :D :D
 
Sv: Hur gör man?

Men det är väl inte så konstigt, du ÄR ju befriad!
Du är befriad från de bojor som har bundit dig fast, dvs Elins pappa som jobbat hårt på att sätta käppar i hjulen för Dig!

Det känns verkligen just så, som om han släppt loss mig igen! :cool: Märklig känsla.
 
Sv: Hur gör man?

Tack:D Visst behövde jag det, men jag är så förvånad ändå att allt gick så lätt:cool:
 
Sv: Hur gör man?

Åh så bra, och åh så skönt att du slapp bråka med honom!

Det här blir ju mycket tryggare för dig och Elin, och skulle pappan få för sig att han vill odla kontakten med sin dotter längre fram, så kan han ju få det men han kan inte hota dig och inte kräva att plötsligt ta henne med sig och annat.

Jättebra Enya!

Nu kan du ju på allvar börja planera jobb och utbildning och sådant också, när han inte kan krångla om dagis.

Usch, kände en klump i magen när jag läste det där du skrev om att han itne kan ta henne med sig och så, fast han kan ju inte det nu, vilken enorm tur!

Han får absolut ha kontakt med henne, på Elins villkor, det kommer jag aldrig att vägra honom, oavsett vad min privata åsikt om honom är. :D

Jobb och utbildning ja, jag vet fortfarande itne hur jag ska bli det jag VILL bli, krävs nog en hjärntransplantation för det, men jag får väl försöka nå så nära jag kan då. Utan att oroa mig över hans underskrift då:D
 
Sv: Hur gör man?

Jobb och utbildning ja, jag vet fortfarande itne hur jag ska bli det jag VILL bli
Beställ en tid hos en studievägledare så att du vet vad du har för alternativ och vart du ska vända dej.
Studievägledare finns på de flesta skolor - universitet, komvux, gymnasieskolor etc.
Hör annars med Arbetsförmedlingen, för de har säkert någonting också.
 
Sv: Hur gör man?

Grattis!:bump:

Han har inte umgängesrätt med Elin, det är Elin som har rätt till umgänge med sin pappa! Lagen säger att den förälder som ett barn bor hos ska underlätta umgänget med den andra föräldern. Umgänge ska alltså ske ur Elins perspektiv, inte ur hennes pappas.

Men ÄR det någon skillnad beroende om vem som har vårdnaden eller om båda har det?

Underlätta umgänget kommer jag att göra, men det är just nu HAN som får vara drivande, jag orkar inte ritkgit med att se till att han sköter sitt ansvarsområde just nu. En vuxen karl borde klara av den biten själv. :angel:
 
Sv: Hur gör man?

Beställ en tid hos en studievägledare så att du vet vad du har för alternativ och vart du ska vända dej.
Studievägledare finns på de flesta skolor - universitet, komvux, gymnasieskolor etc.
Hör annars med Arbetsförmedlingen, för de har säkert någonting också.

Jo jag ska göra det :D Har bara haft lite mycket i skallen under en tid:D
 
Sv: Hur gör man?

yay!!! Gu va skönt....

med tanke på vilken sten som föll från mitt (och säkert många andras här inne) bröst, så kan jaga bara tänka mig hur befriad du måste känna dig!

wow, va skönt! :banana: :D :D

Häftigt att du känner så!:) :o
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 240
Senast: lilstar
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 181
Senast: Liran
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 777
Senast: Nixehen
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag känner och tänker allt som man inte får känna eller tänka. Eller inte ska iallafall. Tillexempel så vill jag så jävla gärna kunna ha...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
5 866
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp