Hur gjorde ni?

Nillizan

Trådstartare
När ni blev gravida, berättade ni nyheten med en gång för eran sambo/pojkvän?
Hur la ni upp det? Hur tog han det?
 
Sv: Hur gjorde ni?

Ja, jag berättade direkt, eftersom det var planerat (han köpte testet åt mig, och så tog vi det tillsammans)

La inte upp det på något speciellt sätt...
Första gången fick han kolla på stickan (jag var för nervös), andra barnet så tog jag testet "i smyg" (var egentligen någon vecka tidigt, men jag kunde inte låta bli...), och sen visade jag honom stickan.

Han blev jätteglad båda gångerna (han fällde t.o.m. ett par tårar..)
 
Sv: Hur gjorde ni?

Jag gick ner och testade på morgonen när han fortfarande låg kvar i sängen, när jag fått svaret gick jag upp och då frågade han om det var positivt och då svarade jag bara "ja". Han blev jätte glad och grät en skvätt, jag grät också men inte av lycka...
 
Sv: Hur gjorde ni?

Vi köpte testet tillsammans dagen innan jag testade. Smög upp och gjorde testet medan han sov, gick sen o visade stickan. Han blev glad och sa bara "Det visste jag väl" eftersom han hade tjatat på mig i en vecka att han trodde att jag var gravid :D
 
Sv: Hur gjorde ni?

När ni blev gravida, berättade ni nyheten med en gång för eran sambo/pojkvän?
Det var sambon som tyckte att jag skulle köpa ett test. Jag hade mått illa i tre veckors tid och började fundera över om jag var hypokondriker. Under de veckorna gick vinterkräksjukan på jobbet så jag trodde förstås att det var en släng av det jag fått men tyckte att det var konstigt att det aldrig bröt ut ordentligt...

Jag gjorde testet förra fredan på em. ringde direkt upp sambon som satt på tåget hem från jobbet.

Hur la ni upp det?
Jag la inte upp det på något speciellt sätt utan ringde med gråten i halsen för det kändes som om mitt liv tagit slut och det enda jag kunde tänka var att nu måste jag sälja hästen;)

Hur tog han det?
Han tog det jättebra! Vi kunde förstås inte prata i telefon utan jag väntade på att han skulle komma hem. Han pratade förståndigt med mig om hästen och att det löser sig med den! Han talade om att han väldigt gärna blev pappa men att det yttersta beslutet var mitt och han skulle stötta mig hur jag än ville göra! :love:

Som de flesta härinne vet så har vi valt att behålla barnet och går nu i väntans tider!
 

Liknande trådar

Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 413
Senast: Oh_really
·
Gnägg Hej alla IC-folk där ute! 👋🌹 Jag har blivit med Irish Cob 🤗 Har köpt ett stoföl som flyttar hem till mig i oktober efter avvänjning 😃...
Svar
3
· Visningar
628
  • Artikel
Hästnyheter Rickard Olsson har hittat kärleken på nytt – i Cathrine Hardenborg. På fredagskvällen gjorde de sin röda mattan-debut som par – och...
Svar
0
· Visningar
147
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Kropp & Själ Jag gör en tråd om dethär för att jag tycker att det kanske kan vara kul att höra andras erfaren heter! Men jag skulle vilja veta hur...
8 9 10
Svar
194
· Visningar
9 171
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • E-coli hund
  • Valp 2025
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp