Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, det gjorde jag.Lämnade du hunden ENSAM HEMMA över tolvslaget?!?!?!??!?!
Jag vågar eftersom jag känner min hund. Han är inte rädd för något och helst av allt ville han bara sova, vilket han också gjorde.att du vågar lämna honom ensam under hans första tolvslag!
skulle jag aldrig gjort, tänk om det hänt ngt?
Jag tycker Kimzor gjorde rätt.
Tror många gör sina hundar rädda genom att dom tror att de tycker det är farligt själva o springer och ömkar sin hund varenda gång det smäller o hunden hänger på tråden för den får bli kelad en stund. Varför göra sån grej av allt för. inte konstigt att man har berörda hundar när man själv ställer till värsta cirkusen själv o är halvhysterisk.
Det började smälla här innan jul och smällandet ökade i intensitet ju närmare nyåret vi kom. I fredags smällde det tio meter ifrån min valp och han blev mest bara glad och nyfiken och ville ta reda på vad det var som smällde.Men det har med allsäkerhet smällt under dagen o kvällen så de sett om hunden reagerat då.
Det är korrekt. Han har varit ensam betydligt längre än den stunden han var ensam igår.Jag vet att KimzOr har kört ensam träning med hunden innan detta.
Åter, han sov sig igenom intensivt smällande tidigare på kvällen. Det har smällt här sedan före jul. Han reagerar inte ens när det smäller.någon skrev nedan att hunden har hört smällare under dagen, men tycker ni inte att är liiite mer smällare vid tolvslaget, än under dagen så det skjuts en någon gång
Jodå, Izor reagerar "som tur är" mera på smällare än raketer.
Men för säkerhets skull distraherade jag honom med att få honom att sitta, ligga, snurra runt och så ligga still och vänta på ett varsågod på kommando med en godis framför nosen på honom - så godiset var betydligt mer intressant att hålla reda på än smällarna/raketerna därute.
Sedan lekte vi också med aktiveringsbollen - någonting som Izor älskar oavsett om bollen är fylld med godis eller helt tom.
Klockan 0.30 var det en trött liten vovve som prompt somnade nedanför min säng, utan att bry sig om de sporadiska raketerna som lät.
Ytterligare belägg för att min valp klarade sig alldeles ypperligt igår, då han svarade direkt på kommandon som sitt, stanna och varsågod.för en hund som blir rädd blockeras o blir svår o nå den speciellt med lydnadsbitar.