Hur gick det med era hundar i natt?

Sv: Hur gick det med era hundar i natt?

Här gick det inte riktigt lika bra som jag hade hoppats :( Balto brydde sej inte alls om smällarna förräns nån idiot fick för sej att skjuta raketer i öppna spisen och precis utanför ytterdörren när vi skulle gå hem. :mad:
Sen gick han med svansen mellan benen och bara skakade hela vägen hem. När vi väl va hemma så verkade han inte bry sej så mkt om att det small som fan ute, så förhoppningsvis tog han ingen större skada av det.
 
Sv: Hur gick det med era hundar i natt?

jag gick ut och lät hon sitta och titta på EN raket som var väldigt svag, precis innan 12slaget innan dom riktigt stora raketerna drog igång.. sedan gick jag in med henne.. men hon reagerade inte på det nästan, hon blev lite nyfiken och undrade var de var som blinkade sådär konstigt.. var ju första gången för henne.. men hon tg det väldigt bra och det är jag nöjd med ^^
 
Sv: Hur gick det med era hundar i natt?

Den äldre flatten var stressad, trodde att det skulle ramla fåglar när det small men eftersom det inte kom några så stressade han upp sig istället. Vi stannade inne,tittade på TV och låtsades som om ingenting. Den yngre blev så klart påverkad av den äldre, han stressade en del men han förstod inte riktigt varför. Men över det hela så var det lugnt... God fortsättning!
 
Sv: Hur gick det med era hundar i natt?

Här skjuts det så in åt he.... , taxen skite fullständigt i raketer medan westien bara ligger och skakar hysteriskt. Usch vad jobbigt.
 
Sv: Hur gick det med era hundar i natt?

*KL*

Focus som aldrig brytt sig tidigare blev tyvärr lite berörd. Det började två dagar innan nyår, då vi är ute och kvällsrastar. Sen pratas det lite i skogen, Focus tittar dit, precis då smäller det en riktigt jävla bomb. Hans svans sjönk och han ville bara hem. Men igår gick det bättre, vi satt i soffan och spelade yatzy med tvn på. Han somnade till och från, men när vi skulle ut runt 04.00 så small det igen och han blev lite låg..
 
Sv: Hur gick det med era hundar i natt?

Kl

Valpis tyckte bara att det var kul med allt smällande och ville ut och titta:)
 
Sv: Hur gick det med era hundar i natt?

mina tre hundar var med ute på tolvslaget, men de reagerade inte så värst mycket. ingen blev rädd iafl. men valpen hade vi förberett lite - smällde lite småsmällare när vi var ute på promenad(en bra bit bort förståss) när han hadde bomull i öronen. men sen på tolvslaget var han utan och brydde sig inte.. han var bara glad för att dte kommit snö så han kunde tjuväta!! haha
 
Sv: Hur gick det med era hundar i natt?

Här gick det bra, bor mitt ute på landet så här smällde det inte annat än precis vid tolvslaget. Zynni reagerade lite men var lugn när hon satt brevid mig, Atchoo blev snarare förbannad och skällde ut grannarna ("(")(¤)(#%)#("! JÄVLA GRANNAR ATT SMÄLLA SÅDÄR!!!" :devil: :rofl: )

Så det var ett lugnt nyår :)
 
Sv: Hur gick det med era hundar i natt?

Ni kan vara glada som har hundar som inte bryr sig om smällare..
Min sheltie är jätterädd och gav henne 2 lugnande tabletter men inte hjälpte det :( Hon ville inte äta, kissa eller bajsa.. Hemma var hon rädd och ville ut, när jag gick ut och skulle rasta henne glömde hon göra sina behov och ville bara hem. Så stressad och inte somnade hon inte.. Så vi satt inne på toaletten med duschen och kranen spolandes för fullt, och med en matte som läste högt ur en bok - ändå hördes smällarna in :devil: Nästa nyår ska hon defenetivt vara helt nerdrogad.
 
Sv: Hur gick det med era hundar i natt?

Det gick relativt bra.
Han skällde en del och låg i soffan och tröck men efter ett tag så
hittade han sitt stora tuggben och blev distraherad av det.

Han var rädd men inte så farligt som jag trodde att han skulle vara
 
Sv: Hur gick det med era hundar i natt?

Min hund reagerade inte i början, men sen när det blev alldeles för många smällar så ville hon gå in, sen så la hon sig i köket och sov.
 
Sv: Hur gick det med era hundar i natt?

Det var första gången mina upplevde fyrverkerier och det gick kanoners. Jag var ute med dom vid 8-9 tiden på kvällen och då smällde det lite. När vi var på väg hem så for det upp en raket bakom dom och de hoppade till men efter det så tittade de bara lite :)
 
Sv: Hur gick det med era hundar i natt?

Lillkillen bryr sig tack o lov inte om smällar alls.

Dom har smällt under flera veckor här, o även precis när man gått förbi folk (som inte bryr sig ett skit om en stackars hund), så det var lugnt.
han var hemma hos mina föräldrar (andra hemmet typ) o lekte runt o gnagde ben o sov lite, brydde sig inte alls om att det var nyår typ. Så det va skönt.

/Tobbe
 
Sv: Hur gick det med era hundar i natt?

*kl*
Valpen bryr sig inte det minsta om smällare, hon lyfter inte ens på huvudet.
Hon låg och sov vid tolvslaget, och när hon sover är det inte mycket som kan väcka henne...
gammelhunden var det värre med, och då var han ändå mycket lugnare än tidigare år.
Han var rejält drogad, alla persienner neddragna, hög musik på, och han darrade som ett asplöv och var jättestressad.

Jag utsåg mig själv till föräldrnas kvarters grintant genom att fly förbannad öppna köksfönstret och gorma åt folk som tänkte smälla raketer på gården utanför vid halv nio redan. Att folk inte bryr sig om att det är olagligt i tätbebyggda områden???
Sen sprang jag ned och satte en arg lapp på grinden till gården, och det var inte en jekel som var där och smällde sen. :o :devil:

Hästarna var det värre mer tyvärr :(
 
Sv: Hur gick det med era hundar i natt?

Tiken är helt oberörd av smällare, pappas 'valp' (snart 9 månader) var också helt oberörd. Hysteriska hanen var mjukt inbäddad i plegicildimmorna och brydde sig inte alls.
 
Sv: Hur gick det med era hundar i natt?

Lämnade du hunden ENSAM HEMMA över tolvslaget?!?!?!??!?!
 
Sv: Hur gick det med era hundar i natt?

Mina hundar är också ensamma hemma över tolvslaget. Jag drar bara igen alla fönster så att det inte kommer in någon raket. Min sambo konstaterade igår när vi rastade dem vi 22.30 att de är mer obrydda om smällarna än vad vi är. Däremot tycker jag att det är onödigt att ha med dem ute när det smäller mycket som det gör kring tolvslaget.
 
Sv: Hur gick det med era hundar i natt?

Valpis sov... Strax före tolvslaget var han dock vaken och vi tänkte ta med honom till en polare, men han stannade utanför porten och vägrade gå... För att han var trött! Han ville bara sova... Så vi lämnade honom hemma. Vi kom hem en timme senare och då hade han legat och sovit hela tiden.

Han har aldrig visat några tendenser till skotträdsla och gjorde det inte igår heller.

att du vågar lämna honom ensam under hans första tolvslag!
skulle jag aldrig gjort, tänk om det hänt ngt? :mad:

vår hund var tokig, stackars snutte. vid tolvslaget låg min kompis mamma med hundarna ( 4 st sammlagt, 2 st mkt skotträdda) i sängen, men rullgardinerna nerdragna & tvn på högsta volym, snacka om trött hund runt 2, varit i gång & vart rädd hela kvällen.
ger henne inte lugnande längre, då hon var nära att få en överdos en gång, allt pga. veterinären, vi gav inte ens så mkt som han sagt :crazy:
 
Sv: Hur gick det med era hundar i natt?

Min valp var hos mina föräldrar. Jag ringde några ggr för att kolla att allt var bra..var lite orolig, hennes första nyår och allt. Vi visste inte hur hon skulle reagera, men hon brydde sig inte alls om allt smällande. :)
 
Sv: Hur gick det med era hundar i natt?

*kl*

Min wheaten brydde sig inte det minsta om smällarna.

Måste vara jättejobbigt för stackars skotträdda hundar på nyår.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej jag undrar om det är någon annan som gett librela till hund för smärta och vad ni valt att istället ge nu när librela är...
Svar
12
· Visningar
11 586
Senast: Fruentimber
·
Kropp & Själ Min käre far, som jag talade med på julafton och då svarade att allt var bara bra när jag frågade hur det var, åkte in akut till sjukhus...
Svar
11
· Visningar
8 008
Övr. Hund För några veckor sedan "räddade" jag 6 gamla produktionstackor, med avsikt att ge dem en lång och skön pensionärstid istället för att...
Svar
9
· Visningar
2 203
Senast: cambodia
·
Relationer I tisdags natt spårade det ur hemma, som det så ofta gör. Skillnaden var dock att min bror på 13 år även var hemma hos oss denna natt...
Svar
13
· Visningar
2 996
Senast: Lickety
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp