Hur går det för era 07:or? Del 4!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 4!!

Habina:
kom o säg Hej om du åker till Jälla, jag är där båda dagarna, med shettis på ponny dagen o Syria på den andra.
Fetaste de någonsin sett lät ju lovande! Vi måste få se bild sen!

Lovar att säga hej. :laugh: Däremot är jag mer tveksam till bilder på den gigantiska fiskbullen. :o Glömmer aldrig när jag hade tagit hem Hampus (förra unghästen) från betet som tvååring. En kompis kom hem till mig, såg på honom och utbrast "Va, är Habina dräktig igen! Och med tvillingar! Usch vad jobbigt så här sent på året". :crazy:

Nu börjar jag att bli otålig!!!:devil::bump::bump:

Hur gick det att löshoppa henne förresten ??

Tänkte fixa med bilder idag när jag kommit hem!! :bump:

Tyvärr blev det ingen löshoppning :cry::cry:, det SPÖregnade heeela dagen!! :mad: Men ska se om jag inte kan fixa det någon annan dag innan vi åker hem istället :laugh:

Bra det:D

Synd att det inte blev något! Jag blev så sugen på att löshoppa så mina monster har fått göra det idag. Återkommer med bilder:D

Här kommer bilder:)

28632820.jpg

28632868.jpg

28632902.jpg

Duktig liten häst:love:

Här kommer lite bilder på min älskade Prinsessa :love: Kommer lite showkort och löshoppningsbilder inom kort är det tänkt!

35045_1248038997.jpg

48273_1248039057.jpg

46465_1248039103.jpg

31918_1248039281.jpg

29413_1248039329.jpg

:love::D

Senast ändrad:

Kunde du inte gjort bilderna liiite mindre. Man kan ju nästan se dom :p

Malumbub: Tack så mycket:)

Pinto: haha ne han ska mest gå och sprätta med benen och se fin ut:D Det han hoppar där är väl det jag vågar ta mig över :p Nu vet jag ju iofs att han klarar det :D

Hehehe :D Jag blev ju inte mindre sugen på löshoppning när jag såg din skrutt! Han är så fin! :)

Ja hon börjar få en fin vuxenkropp och har blivit kraftigare :d, utan att tappa sin "nätthet", men större ska hon bli ;) :love:

Ja det var roligt, han verkar tycka att det är kul iaf:)

Hur hög är hon nu? Tycker att min fortfarande ser ut som en fölunge. Men, men förhoppningsvis så växer han till sig :)

Ja han ser jättepositiv ut! Hoppas att Amazing också kommer att gilla det, hon ska ju vara uppe på typ 130cm tills nästa sommar ju! :D:D

Jag vet inte riktigt hur hög hon är, runt 163cm nånstans tror jag! Ska ta o mäta henne till helgen, har ju ingen riktig mätpinne så det får bli ett ungefärligt tills jag skaffat en :)

Men han ser väl inte så liten ut? :) Tycker han är snygg!

Ja, men 130 borde väl inte vara några problem. Ponnyn jag har hemma flög en bra bit över 140 så din stora ska väl inte ha några problem med det :D

Du kan ge några cm till Plutten! Jag tror jag är lite hemmablind för alla i stallet som typ inte har sett honom sen han släpptes på bete tycker att han har blivit stor. Här kör vi mätningen med tumstock och ett spö:D

Ne kan hon bocka 6m upp i luften så borde 130cm vara en baggis tycker man! :p:p

Ja jag tycker då inte han ser så liten ut :)

Apropå löshoppning...

Har ni några tips på olika löshoppningsövningar? När jag kommer hem (i morgon!) vill jag ju komma igång med löshoppningen igen och variera hindren lite. De två gånger vi hoppade innan betet hade jag två hjälphinder med ett galoppsprång emellan och sedan en oxer (dvs som de gör på kontinenten). Eftersom det är så svårt för unghästar att hoppa med bara ett hjälphinder och oxer vill jag vänta med det tills nästa vår. En liten del av mig hoppas nämligen att jag skall hitta en chaufför så jag kan åka på treårstest. :angel:

Hur brukar ni bygga upp hindren? Vågar man börja med två galoppsprång mellan hindren? Kanske testa studs? Cavaletter? Mitt hindermaterial är inte så omfattanden, men en tre, fyra hinder bör jag kunna få upp.

Jag tycker absolut att du kan ha två stödhinder och en oxer.

Vi börjar med nästan nedgrävda hinder:D och det är ju inte särskilt svårt för någon häst. Och så brukar vi låta dem hoppa från båda håll för att träna båda galopperna.

Hemma på ridbanan har vi några "bommar" och ett par gamla dunkar som vi bygger "hinder" av och det räcker gott o väl i början.

Jag har inte så många tips på hur man kan variera det mer än att hoppa åt båda hållen och så kan man hänga en jacka eller dyl. över något hinder så att det blir lite tittigt.

Oj, hon har blivit en maffig dam. Och vilken lång hals! Och så har hon ju den rätta färgen. ;)

Ser fram emot löshoppningsfilmer.:bump:

Jag tycker absolut att du kan ha två stödhinder och en oxer.

Vi börjar med nästan nedgrävda hinder:D och det är ju inte särskilt svårt för någon häst. Och så brukar vi låta dem hoppa från båda håll för att träna båda galopperna.

Ja, två hjälphinder + oxer är ju det vi har hoppat hittills. Tanken är att hoppa det ett par gånger så hon kommer ihåg hur rutinerna gick till och sedan börja modellera lite. Frågan är bara hur...

Nedgrävda hinder har Ariel aldrig träffat på. :p Vi började i och för sig med diken och det tycker hon är toppenkul att hoppa. Vid senaste löshoppningen låg hindren på 60 cm, det tror jag är lagom högt än så länge. Hoppa i andra varvet vet jag inte om jag vågar krångla till med, eftersom hon ändå inte skall bli något löshoppningsproffs. :grin:

Hur ofta tycker ni att det är okej att hoppa? En eller två gånger i månaden? :confused:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en ung hund ca 4.5 år med artros i både ena armbågen och ena höften. I armbågen är det måttlig artros medan i höften bara...
Svar
2
· Visningar
614
Senast: Lyan
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 741
Senast: Badger
·
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 536
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag vänder mig till Bukefalos, då det är det största forum/grupp jag känner till, där en majoritet är kvinnor och många dessutom aktiva...
Svar
12
· Visningar
1 344
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama