Hur går det för era 07:or? Del 4!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 4!!

Ja ,fästingar är vidriga!
Jag har talat med veterinären och kontaktar igen om något tillstöter, förstås. Men när feber är enda symptom är det troligen ett virus, och jag vill absolut inte ge antibiotika i onödan, för säkerhets skull.
Skönt att semestern börjar just idag , så jag kan hålla noga koll på henne!

Nej, jag tycker absolut inte man ska ge ngt i onödan heller, men det är bra att du har pratat med en vet så h*n vet läget om något ändras till det sämra så kan man fortare få rätt hjälp :)

ang fästingar så brukar jag alltid ta ett blodprov efter att sommaren och fästingsäsongen är slut, bara för att se så inga hemska sjukdomar drabbat mina hästar... Det är ett bra tips att göra iaf om du vet att din häst haft många fästingar och du är minsta orolig över sjukdomar.
(som ofta är mer svårbehandlade ju längre de går med det)
Blodprovet kostar ju inte så mycket, det är det absolut värt om man kan upptäcka sjukdomen innan symtomen börjar komma :)

usch så hemskt, håller tummarna för att det ger med sig o "bara" är ett virus! inte kul

Sista anmälan för unghästpremiering på Jälla i Uppsala är imorrn o Syrias är postad, hoppas på bättre betyg än förra året då vi var väldigt spända första gången i ridhus.

bidrar med dålig mobilbild på Syria i släp på Izaar
28590330.jpg

kastar in bilder på nu o då, när jag håller med om att tiden går fort

Då, bara nån timme gammal
16620311.jpg
foto Helen Sipinen

Nu, två år o en dag
27887470.jpg
foto Maria Zetterström

Sista anmälan för unghästpremiering på Jälla i Uppsala är imorrn o Syrias är postad

Åh vad jag önskar att jag kunde vara med med Ariel. :( Men jag får nöja mig med att komma och heja på dig och Syria. Måste ju fräscha upp minnet kring hur premieringar går till, inför den superviktiga treårspremieringen. :crazy:

Har för övrigt fått en telefonrapport om att Ariel är det fetaste stallägaren någonsin sett. :eek: Sex dagar kvar innan jag får se det med egna ögon.

Fattar att du är nöjd över honom ,är ju jättefin:)Mmm inte roligt med "dåliga" mankar,själv befarar jag att hon brås på sin mamma.Då blir det inte lätt att hitta sadel.

Tack:) Jag tror att det kan bli en häst som passar mig! Ja sadlar är ett gissel. Min är ganska rak i ryggen och det känns som om det är svårare att hitta bra dressyrsadlar till dom. Tur att det är ett senare problem:D
Din ser ju jättetrevlig ut också, jag gillar när dom har lite mer massa i kroppen och färgen är ju underbar!!! Vad är det du har tänkt att ha henne till? Det var en hopphingst som pappa till henne va?

Ja usch för sadlar,har ju 3 hästar förutom henne och alla har olika bomvidder,men sån tur har man väl inte att ngn skulle passa henne.Japp det är en hopphingst som är pappa ,får väl se vad det blir av henne,bra steg har hon i alla fall.Du är inriktad mer på dressyr?

Ja vi får hålla tummarna. Jag har två hästar till och en av hoppsadlarna ser ut att ligga fint så den får det bli nu i början.

Jo nuförtiden rider jag mest dressyr, har blivit fruktansvärt feg tycker jag. På ponny tävlade jag bara hoppning och efter gymnasiet jobbade jag på ett hoppstall och då hade jag inga problem att hoppa högt. Tränade upp till 140 på den tiden, nu tycker jag att 70 är mer än lagom:D Men vem vet om det visar sig att han hoppar bra så får jag allt ta mig i kragen och börja hoppa lite igen. Men jag köpte honom pga av hans gångarter:)

Hi hi det låter som mej,tävlade både i hoppning och fälttävlan förr men blivit feg med åren,japp upp till 70 går väl bra men sen är det högt:laugh:Tur att jag har en tös som inte är feg:Sitta o finlira i dressyrsadel är mera min grej nu:o

Haha vi verkar ganska lika du och jag:D Men vi får hoppas att vi kommer över det om det nu visar sig att vi har var sitt stjärnskott till hopphäst:p Det är bara att blunda och styra:angel:

usch så hemskt, håller tummarna för att det ger med sig o "bara" är ett virus! inte kul

Sista anmälan för unghästpremiering på Jälla i Uppsala är imorrn o Syrias är postad, hoppas på bättre betyg än förra året då vi var väldigt spända första gången i ridhus.
Vi får väl komma och titta i år igen.!
Syria ser så vuxen ut på sitt 2-årskort, jämfört med min lilla, men det kanske ä för att hon är "stylad". Jättesnygg!

Eladiya hade 38,9 i morse och är ganska trött,men har annars inga symptom.
Vi var iväg med två av de vuxna hästarna på ridläger i helgen som gick, troligen har de fått med sig någon smitta hem som de inte påverkas av, men som tar på unghästen. Om hon inte är feberfri efter helgen får jag be någon titta på henne, men det känns i nuläget inte oroligt.

Åh hoppningen ja, kan knappt vänta! :love::love:
Men jag måste erkänna att det börjar pirra lite i magen nu, även om hon är riktigt duktig på att lyssna märker man att hon börjar testa lite gränser nu och bet mig i armen för första ggn någonsin häromdagen! :o Och så börjar hon bli riktigt stor och hennes bockar är inte utav denna värld :crazy: Men samtidigt så är det ju en naturlig del av uppväxten, så jag ser hellre att hon är pigg o glad, och busar än att hon bara är helt slö utan livslust såklart :laugh::laugh:

Kommer en del bilder på henne i morgon, ska snart upp o löshoppa om bara vädret kan ändra sig, typiskt med regn när man ska göra nått planerat! :mad: Padocken vi ska låna ägs av islandsryttare (INGET ont om dessa, deras hästar är urläckra!) men man blir inte alltför betagen av "hindren" :p

Tack för mig sålänge, vilken roman det blev!!!

*kl*

Uppdatering: Idag hängde jag på Alice för första gången! :D

Hon var superduktig, brydde sig inte alls om att jag hängde på henne och att hon fick bära runt på mig lite, det lönar sig att ha en häst som litar fullkomligt på en och som är mycket hanterad alltså. Hon är så himla cool, väldigt obekymrad över allt nytt vi hittar på ^^

Åh vad man längtar nu tills inridningen börjar på riktigt! :love::bump:

0014.jpg

Nya bilder på min 07:a. Vi longerar lite med sadel, har tömkört ett par gånger utan problem (i grimman) och bettet accepterar hon att ha i munnen. Hon är väldigt okomplicerad för tillfället. Jag har provat att hänga på henne också och hon ställde sig och åt gräs...
Ska bli intresant och mäta henne snart, hon var 160 cm i maj och hon har breddat sig en del.
Fler bilder finns i det här albumet: http://www.millan.no-ip.info/miragon_juli09

Ja nu kommer jag sitta här på helspänn och invänta bilderna:bump::bump:

Jag måste också ta och löshoppa någon dag, det är riktigt kul!!!:D

Vad fin hon har blivit:)

Roligt att höra att det går så bra för alla:D

*knapplån*

Lotta går i hagen och brunstar som en tok just nu, istället för att njuta av det goda betet. Men det går ju över snart...för den här gången. (Sen om några veckor börjar det igen.)

Lotta har verkligen fått ta det lugn hela våren och sommaren. Det blev så många foderbyten :crazy: och dessutom en betäckande valack på våren (som ledde till stallbyte), så jag tappade helt orken för annat än att bara kelas. Lotta hade lite ont också, växtvärk eller efter valacken är oklart, men mår idag finemang och har fått åter sina fiiina gångarter. :D

Jag var igång med tömkörningens första steg + att släpa saker bredvid samt promenader i skogen/på vägar och jag hade satt igång nu igen, men då blev jag sjuk istället. Nu hoppas jag på att vara fit for fight efter helgen, för vi behöver båda aktiveras. Ska även mäta henne igen, men hon har inte vuxit så mycket denna vår eller sommar; låg senast på 146cm fram och 151 cm bak. Hon har haft sadel på sig och är vad vid selen (som hon har vuxit ur), så lite har vi ju hunnit med, trots allt.

Lita bilder:

Lotta 1 dag gammal, trött efter en galopprunda utomhus:
2007-05-24098.jpg

Lotta 12 månader:

Lotta 25 månader:

Nu hoppas jag på att äntligen komma igång igen och kunna skriva mer här. :D

Nu är Lexus inriden ;) nä, men hängd o sutten på i skritt utomhus o inne. Mycket duktigt, bryr sej ingenting och har trots sin väldigt stora rörliga skritt superbalans och inga problem att ha mej på ryggen. Nu kommer vi igång, visst är det härligt!

Sminkad är hon ju, men inte kroppen så hon har växt till sig en del sen förra året.
Men tvivlar inte på att era är mindre :)

Hoppas bara att febern gett med sig nu! o att inte Bettan ryker på det oxå!

Habina:
kom o säg Hej om du åker till Jälla, jag är där båda dagarna, med shettis på ponny dagen o Syria på den andra.
Fetaste de någonsin sett lät ju lovande! Vi måste få se bild sen!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en ung hund ca 4.5 år med artros i både ena armbågen och ena höften. I armbågen är det måttlig artros medan i höften bara...
Svar
2
· Visningar
614
Senast: Lyan
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 741
Senast: Badger
·
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 536
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag vänder mig till Bukefalos, då det är det största forum/grupp jag känner till, där en majoritet är kvinnor och många dessutom aktiva...
Svar
12
· Visningar
1 344
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama