Sv: Hur går det för era 05r?
Nu ger jag mig in i tråden igen!
Selma har tyvärr varit med om sin första avfallning så vi har börjat om lite från början... Det är aldrig bra att trilla av i början av utbildningen, de blir så himla rädda då!
Jag hade precis hoppat upp när grannens hund springer in i hagen och hoppar in under magen på Selma och skäller, jag hann inte ens reagera :smirk:
Efteråt var hon jätteskärrad och jag fick knappt sätta foten i stigbygeln. Jag tog det bara lugnt och efter ett tag kunde hon stå på halvlång tygel med mig på ryggen igen.
Efter detta har jag backat tillbaka många steg och tränat mycket upp- och avsittningar och förtroendet är nu lika bra som innan.
Idag har vi varit ute på vår första lite längre tur och har både skrittat, travat och galopperat. Hon tuffar helst på först och bryr sig inte alls om att grenar slår henne i rumpan eller om hon måste ta sig över diken, broar, nedfallna träd eller genom vatten.
Löshoppningen funkar bra även om hon har lite ojämn bjudning, hon kliver hellre än hoppar ibland med. När vi breddar ut hindren lite så börjar hon använda kroppen bättre. Hon är hoppad upp till 125cm och har hittills inte varit i en bom, hon är mycket försiktig!
Måste jag säga att jag bara avgudar denna häst
Kortet är taget för 1½ år sedan men det är mitt favoritkort på oss två