Sv: Hur går det för era 05r?
Min lille snälle terrorist har växlat nere fram, såg så kul ut för de gamla puttades liksom ut frammåt.
Min lille snälle terrorist har växlat nere fram, såg så kul ut för de gamla puttades liksom ut frammåt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
ja det är väldigt jobbigt.
Jag är ju medveten om att allt inte bara är rosor med unghästar men det blir lätt att motivationen tryter när det varje dag är en häst som bråkar samt vidrigt väder och mörkt..
Sen är hon ju så underbar i all hantering och vill mysa så då kan man inte riktigt vara så hård som d ksk skulle behövas
Skulle nog låta henne vila ett tag för att få tänka över vad ni gjort hitills. (Och du också ) Förstår att det känns jobbigt, men de brukar ju säga att de som krånglar mest som ung är de som blir bäst sen. Tänk på det!!!
Jo det stämmer nog. Vi har ju en till 2 åring hemma som oxå ska pysslas med men tror nog att jag tar ett break iaf över julen.. Så får vi se vad som sker sen. I maj måste hon va klar iaf
Sitter och tittar på bilder från i sommras och märker hur annorlunda hon blivit i alla väderomslag hehe Gsk intressant att lära sig. Mina andra hästar har lixom inte visat samma tendenser.
Här red jag första gången på en loj häst haha
Phigalles halva tand är troligtvis avslagenDet sitter ju en liten tandbit ovanför och den rör sej när man nuddar den lätt och då blöder det även, lös tandflis? Ska ringa vet på måndag så får vi se vad h*n säger. Men han äter helt normalt igen.
Är det framtänderna? I sånt fall är det nog ingen fara. Min 2,5 åring håller på att byta båda framtänderna och de nya har liksom puttat fram de gamla(som lite flis ovanpå en helt ny tand). Han har också haft "dubbla tänder". Jag hade veterinär uten för ett par veckor sen som plockade hans vargtänder och passade på att fråga om allt var som det ska. Jajamensan, sa hon, och att han var väldigt lätt att åldersbestämma just pga bytet av framtänderna.
Ja det är de övre framtänderna. Idag när jag tittade så var den lille vassa,lösa flisbiten borta och båda framtänderna börjar se lite annorlunda ut, den hela börjar bli lite mer lik den halva. Så ja kanske är det tandbytningen?
*kl*
men hon kaxar som bara den, kan det vara trots och bara något att ignorera eller måste man ta tag i det med hårdhanskarna redan nu?