Sv: Hur går det för era 05r?
Min plutt har en liten vila just nu, han har körts ett par gånger i veckan ett tag och jag tyckte det kändes vältajmat nu att låta honom smälta allt det. Underlag och väder har inte varit så kul heller.
Sedan när vi ska igång igen, nästa vecka, blir det nog mer löshäst-träning - dvs han får gå med lös när jag rider storhästen. (blir lite handhästande då också) Promenader, lite tömkörning, ute i skogen och snön. Samt så har jag tänkt mej liiiite mer arbete "på volt" - med "dressyrtänk", dels vid hand (på AR-vis alltså) och dels tömkörd. Körningen tar vi nog upp igen efter årsskiftet. Hoppas hinna med ett par besök på ridhuset innan årsskiftet också, eventuellt löshoppning nån av gångerna (han är aldrig löshoppad i ridhus, bara på min egna ridbana här hemma och hoppat några små sockerbitskryss på lina i ridhus).
Han brukar aktiveras ungefär 3-4 gånger i veckan.
Nu på fredag ska vi åka till kliniken så ska hans vargtand på vänstra sidan plockas bort. Veterinären kikade på honom i fredags och vi konstaterade att det är bättre att vi åker in för ingreppet. Veterinären blev nog lite charmad och tyckte att han hade ett bedårande uttryck och huvud
Men han gillar varken sprutor eller att man grejar med hans mun, tur att han är så söt så att veterinärerna bara gulle-pratar med honom
Munnen övar vi på men han är verkligen grinig med den, fy tusan vad han avskyr när jag ska träna på att fippla med läppar, tandkött, öppna munnen och kolla osv...en ponny med humör och åsikter, verkligen. Men man kan inte låta bli att älska honom ändå