Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ett tips är att inte sätta på henne grejerna förrän hon faktiskt står still utan gå med henne runt runt tills hon tröttnar och står still.
Jag har övat uppsittning massor av gånger och jag har gjort så från början att jag ger hästen en bit morot så fort jag satt mig tillrätta i sadeln. Hästen vet detta och står med öronen framåt och väntar lugnt och stilla på sin morot.
Kanske detta även går att tillämpa vid sadling? Ge en morotsbit så fort sadeln lagt på ryggen och en bit så fort sadeln är fastspänd. Hon kommer att längta efter att sadeln sitter på plats.
Ger mig in i tråden nu för jag behöver lite råd om min vallack född 05, han är träns och sadelvan, och vi har gått många promenader han och jag han är hur cool som helst! och vi har suttit på han 2 ggr men en kort stund.. han är cool då med! men det är nog mest jag som är nervös. nu till min fråga jag tycker att han är lite "ranglig" han är ganska stor 165 i manken..
hur var era när ni satt på dem och "red en liten stund?" här kommer ett par bilder på min älskling! kommentera gärna!
http://www.geting.se/viewimage.php?image=77795-DSC04531.JPG
http://www.geting.se/viewimage.php?image=77794-DSC04552.JPG
Kan vara värt att testa - men kommer hon att gå med på att inte få nån morot till slut????
KL
Det skulle varit kul att veta vad ni har för mål med era 05or, hur långt ska ni komma i utbildningen innan sommaren?
I tisdags så red jag min polle första gången!! det gick kanonbra! vi ledde honom till en åker en bit i från stallet, longerade lite grann, och sen hängde jag mej på honom och sedan satte mig grensle, men låg ner , satte mig sedan gradvis upp och han reagerade ingenting!! (å vad det var härligt att "rida sin häst första gången" men nu har jag en lite fundering, jag red ca 300 meter, ca 5 minuter, men hur ska jag fortsätta?? göra likadant ett tag eller öka lite? hur har ni gjort med era?
hur länge rider ni? hur ofta? Ge mig alla tips jag kan få!!
// glad hästälskare!!