Sv: Hur går det för era 05r?
KL
Ähum, det är inte ALLTID träningar går som en dans...I går blev vi utsatta för en vad jag kallar för träningsmarodör
!
Ni vet såna som dyker upp vid ridhusen och bara är sällskapssjuka? Han PRATADE SÖNDER hela mitt pass! Jag är lite för väluppfostrad för att klara av att säga åt folk att de ska hålla tyst eller be dem att gå.
Tanken var att vi skulle tömköra, ridhuset var ledigt från sedvanlig hoppträning så det passade oss perfekt. Kommer det in en och annan och rider samtidigt så är det bara bra miljöträning och vi var först på plats så starten hade blivit lugn ( om inte marodören befunnit sig där...)
Sen kom det in en skuttande ponny med tillhörande ponnyryttare, en manlig ryttare med instruktör ( ryttaren hade noll pli på sin häst och lät den nästan på backa in i min utan att ens försöka driva på framåt ) sur o otrevlig ryttare utan ett uns av hänsyn också. Ytterligare ett ekipage, ung dressyrhäst som var lite pigg men som hade en vettig ryttarinna o tränare med sig.
Manlig ryttare med följe börjar sedan med buller o bång släpa ut hinder i ridhuset, slänger upp dörrar utan förvarning etc.
Då fick jag nog och la ner tanken på tömkörning - vi hade hunnit värma upp lite på lina, och fick avsluta med att knalla runt lite i ridhusets mitt för att värma ner igen. Lilleman var nervös efter att nästan ha blivit påbackad o sparkad samt av få hinderstöd slängda framför sig. Miljöträning i all ära men det här blev lite FÖR bra.
Vissa träningspass är mindre roliga och rätt meningslösa...