Sv: Hur går det för era '05
r? (fortsättning)
Länge sedan man var ut på Buke nu och här är de sig likt ser jag, både possetivt och negativt. Är en periodare som kommer och går här på buke.
Har läst igenom lite av den här tråden och måste erkänna att de ligger mkt tjafs här, tycker de är jätte bra att diskutera men man måste också inse att alla tycker och tänker olika.
Har själv två st 05or hemma hos mig, en som är min egen och en som är bara för inridning hos mig.
Går jätte bra med de två arabstona.
Min egen så rider jag för fullt, hon är grundriden nu men allting är utan massa krav och endast kortare turer på max en timme.
De enda som är med henne att hon går väldigt sakta men de blir nog bättre med tiden.
Den andra damen kom till mig i mitten på juni och hade då bara gått i hage och är nu helt van med sadel och träns, mkt hanterad från marken och går att rida henne skritt och trav men har fortfarande massa jobb kvar på styrningen.Allting får ta sin tid.
Sedan tänkte jag svara på de som många diskuterat.
Har 3st araber och en liten ponny.
Har mina hästar på utedrift och de går utan täcke i princip jämt. Enda gångerna jag lägger på täcke är efter en rejäll träningstur så hon blivit svettig men spolar då av henne först och sedan på med täcke tills hon torkar upp och så sedan tar jag av de igen och sedan mitt på vintern när de är mer än 20grader kallt eller väldigt kallt ute med blåst och snö annars aldrig.
Har aldrig varit några problem bara de får vänja sig suksesivt med att gå ute. Vindskulet använder de faktiskt mest på sommaren då de är hett. Förstår inte dem som har täcke på jämt till och med på sommrarna när de är jätte varmt ute okey de som inte vill att hästarna ska få päls de förstår jag exempelvis travarna.