Hur går det för era '05:or? (fortsättning)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era '05:or? (fortsättning)

glömde säga, kom fram en "mamma" när vi var nere på ridklubben och frågade om jag och ponnyn min inte ville rida med i deras division 2 lag i ponnydressyr :D

ja det skulle jag gärna vilja... men nu är han ju faktiskt bara 3 ;)..
(och jag överårig...)

men det var ju kul att höra :)

KL

Har bara tjuvläst tråden hela sommaren. Liten har vilat i drygt 2 månader. Trodde att hon skulle sätta igång och växa men icke sa nicke! Ser däremot ut som att det kommer en släng nu för jag tycker att hon börjar se lite högre ut bak.

Planen var att hon skulle sättas igång med enbart tömkörning i två veckor innan sadeln åker på igen.

Idag va det tömkörning som stod på schemat men eftersom vi har en 5 minuters promenad till volten slängde jag på sadeln och skrittade dit. Trodde faktiskt att hon skulle visa större missnöje men hon rörde inte en fena. Var precis som om hon hade blivit riden hela sommaren. Dock rent ridmässigt hade hon tappat framåtbjudningen (ja det lilla jag kunde känna under 5 minuter...) Hon var mer "alert" innan vilan, men det kommer tillbaks.

Tömkörningen skötte hon bra dock tror hon att hon kan övningen efter att ha gjort samma sak två gånger. Kan bidra med några bilder.... på tal om bilder....jag tog typ +50 kort och dessa var de enda som blev hyfsade :angel: Snacka om dålig fotograf ;)

23154794.jpg

http://archive.pixbox.se/arkivet/dolt/640x480/23154752.jpg?0
http://archive.pixbox.se/arkivet/dolt/640x480/23154705.jpg?0
http://archive.pixbox.se/arkivet/dolt/640x480/23154661.jpg?0
http://archive.pixbox.se/arkivet/dolt/640x480/23154617.jpg?0
http://archive.pixbox.se/arkivet/dolt/640x480/23154644.jpg?0
http://archive.pixbox.se/arkivet/dolt/640x480/23154764.jpg?0

Inte så vacker bild men rätt häftig....
http://archive.pixbox.se/arkivet/dolt/640x480/23154736.jpg?0

Nu borde det funka...

jag kan heller inte se :(

Ja nu återgår vi till den gosiga, glada stämning vi haft här inne! men jag tycker det samtidigt blir lite tradigt att BARA läsa att "å idag gick han så bra, idag var han så snäll, jag är så käär" ;) Lite heta diskussioner livar upp tillvaron ibland :D men sen är det alltid skönt att återgå till mysstämningen oxå!

beauspirit - hahaha va kul med ponnymamman! sug åt dej! ;)

Massa fula ord och varför har man en fjording för, man hör ju inte hemma nån stans.
Nej med 99% sannolikhet inget 3 årstest för lillkillen :(
Trevliga människor.

Men lite kul hade vi när vi tränade igår, lille Tiger och jag. :)

ååå jag är överförtjust i fjordingar! finge jag bara tillfälle skulle jag mer än gärna ha en fjording gärna som draghäst å åka häst p vagn med hela familjen! de har ju sånt underbart temperament och är så fina med sin färg, man och ål över ryggen! Letade en fjording att ha på foder som sällskap till min treåring men hittade ingen :( så det fick bli en 22årig welshponny istället...

KL

idag kl 14 ska vi kolla mitt sto på 91 dygn

gud vad nervös jag är!

håller ni tummarna för mig?

Det har ju varit en sadeldiskussion i tråden redan ang dressyr eller hoppsadel.

Idag la jag på 3-åringen dressyrsadeln första gången men red med kortare läder eftersom jag bara rider lätt och står i fältsits.

Jag satt märkligt nog "närmare" på honom(har iofs cc dressyrsadel men det är hoppsadeln också:confused: men märker ingen sån skillnad på stoet.)

Jo, jag har sett den men inte haft tid att lägga mig i den, nu känns det lite sent att börja diskutera. Jag tror dock inte att det har någon betydelse så länge sadeln ligger bra och ska testa ganska snart.

Lilla unghingsten var fö övermodig idag, vilket han inte brukar vara, börjar bli stark och dessutom "kille" och faktiskt fick jag lägga till spö på den söta lilla rumpan:cool: ett par gånger när han blev för säker i korken:angel:
Men jobbade bra och det känns att han är starkare och vi kräver lite mer, fler övergångar, böja lite på volt emellanåt, några steg i svag öppna, några steg sidvärts ibland. Tempoväxlingar, tempoväxlingar.

Ojdå, då har du lite att fundera på framöver :) Du får väl lura honom lite och få honom att tro att tempoväxlingar är Myyycket roligare än bus och bock :devil::D Så får jag göra med min tjej nu. Kul att det går framåt för er i alla fall, trots lite egen vilja från hästen.

Mvh Jate Volim

Vad spännande :laugh: Jag håller tummarna såklart, vem är den tilltänktes lycklige fader? :d

Mvh Jate Volim

Fadern är Thee Apprentice!! Han är :d:love:
på bilden är han bara 3 år.
bifogar bild som inte är tagen av mig!

Foto:pamela moell!

peppe072web.jpg

*kl*

Woho, på lördag ska hela stallet åka till Bö***s och shoppa! :bump:
Inköpslistan är lååång!

Är egentligen inget fan av "billighetsgrejer" men faktum är att det täcke som hållt längst någonsin är ett vintertäcke som jag köpte där 2002, det funkar fortfarande.

Och så kommer Eva på söndag och gör ledarskapsövningar med oss!

jag köper dyra täcken och de har hållt sen 2000, jag tror helt enkelt man måste ha lite tur och dels hitta rätt exemplar och dels ha lite tur med vad hästen hittar på i hagen ;)

Tror absolut att priset har att göra med kvalitét, inget tvekan om det. Men det är ändå kul att se att inte alla billighetsgrejer faktiskt är av sämre kvalitét. Eftersom min närmaste ridshop är den på Flyinge (2km från mig) så handlar jag oftast där, och jag kan nog garantera att det är en av de dyraste ridshopparna i landet. Därmed inte sagt att allt jag köpt där hållt särskilt bra...

hur många har sina hästar ute dygnet runt än? min går ute än så länge men det börjar bli dax att stalla in dem..[/QUOTE]

Min har sovit inne hela sommaren då han inte har varit på något "riktigt" sommarbete utan bara har gått i sommarhagarna under de fina dagarna där hemma.

Mina (en 3-åring och en 18-åring) går ute fortfarande. Jag hoppas att de ska kunna göra det september ut. De trivs bäst att gå ute i den stora härliga sommarhagen. Men när vädret/betestillväxten blir sämre är det bara att börja stalla in!

Angående täckesdiskussionen: gammeltanten får jag lägga på täcke vid de tillfällen det regnar oupphörligen, hon fryser så hon skakar annars. Det har dock bara hänt vid ett par tillfällen i sommar. 3-åringen berörs dock inte av vädret, och jag vill inte täcka utan att det finns anledning till det (stel/fryser).

ååå vad roligt!! Synd att man inte bor längre söderut :( Jag shoppar ALLTID billigt - har inte råd med mer, och är inte speciellt rädd om sakerna heller, men än så länge håller allt bra. Har kanske haft tur då.
Dyraste ridbyxorna kostade 700 kr å dem fick jag i present ;) de noppade sig på en gång, själva skinnet *morr*
köpte ett par superbilliga helskodda från börjes för typ 5-6år sen och de är fortfarande jättefina! kostade väl 300 spänn eller nå.
stövlar från cavallo för 1800 kr är nog det absolut dyraste jag någonsin köpt till mig själv.

Har nu beställt ett, enligt mig, jättefint regntäcke från H''ks eftersom pållen VÄXT ur det jag redan hade (JIPPIE!)
det täcket kostar 700.
å ett fleecetäcke för typ 249.

Hade jag mer pengar skulle jag hellre köpa flera billiga ex. täcken av olika slag än ett svindyrt.
Men det är jag det.

(ang utediskussionen, mina ska in så snart jag fått upp dörrarna till boxarna och lagt in gummimattorna i boxar och ¨gång. Det är KAAAAALLT på nätterna och fruktansvärt fuktigt. Men de har täcken på sig när det regnar för att inte bli genomfrusna på nätterna i all väta. Har typ 2 grader på nätterna bara... brrr! Fodrar med hö inne i lösdriften så de stannar där inne faktiskt.

Senast ändrad av en moderator:

vad jättefin hon är!! :love::love::love: Supertrevlig modell! önskar att min var liiite smäckrare han med. Din är alldeles perfekt! inte för smäcker och inte för burkig :bow::love:
Du kanske har skrivit det nyss men vem är den efter? storlek?

(var det ett sto förresten:crazy:)

Ojdå, då har du lite att fundera på framöver :) Du får väl lura honom lite och få honom att tro att tempoväxlingar är Myyycket roligare än bus och bock :devil::D Så får jag göra med min tjej nu. Kul att det går framåt för er i alla fall, trots lite egen vilja från hästen.

Mvh Jate Volim

Ja, det gäller att redan nu ta ur alla tendenser att gå och glo okoncentrerat (okoncentrerat på mej alltså:angel:) på de andra hästarna och malla upp sej, utan lyssna på den som sitter på ryggen:cool: Men det är en i grunden trygg o trevlig kille så det brukar räcka med en tillsägelse - eller två:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
638
Senast: Lillefrun
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 280
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 027
Senast: MML
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 600
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa hund
  • Guldfasanerna