Hur går det för era '05:or? (fortsättning)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era '05:or? (fortsättning)

Tack för de fina kommentarerna! *bockar och bugar*

Låter jättespännande med flytt och allt, men NERVÖST! huaa! jag skulle ha miljoner fjärilar i magen!
Du måste berätta allt om hur det går och hur det nya stallet är osv :D

ja verkligen nervöst :crazy: :crazy:
men det kommer bli så kul! nu kommer vi komma till ett stall med andra engagerade ryttare och ha både ridhus och stor paddock samt superfina ridvägar :)
allt för att kunna fortsätta utbilda honom bra.

här hemma på gården har vi ingen paddock eller något (bara en halvfärdig travbana som vi inte får rida på än, och paddocken är dock på väg). det har ju passat bra med bara skog men nu ska det bli skönt att kunna träna lite mer på bana :)
speciellt i vinter!

återkommer med bilder! Dörren åker lastbil ner, jag hoppas lastningen kommer gå bra. :)
8 imorgon bitti börjar färden ner!

nu är han precis lastad och har åkt!
jag ska börja min bilfärd nu alldeles strax :).

lastningen gick perfekt och tveka en gång sen gick han på direkt. han åker så bra ner i den stora ljusa lastbilen, mkt bättre än själv ner i vårt enaxlade släp...

snart så!
DSC00704.jpg

vad skönt att lastningen gick så bra!
(och han är så fin!)

Vad härligt med ridhus å ridbana *drömmer mig bort*
Vi ska bygga ridbana till nästa sommar/höst men vet inte riktigt hur jag ska bete mig. Men precis som du säger, man måste ha ridbana om det ska bli mer än skogsmulle av hästarna. Själv ska jag lasta pållen å åka till grannbyn å rida på en fotbollsplan ikväll ;)

Många hästar reagerar starkt på grisar, så tycker inte det är konstigt att din treåring reagerar på dom :p

lätste tråden och såg detta, måste bara skriva att min häst älskar grisen vi har i stallet, iofs är han en tvååring. men från första mötet så har han vart på grisen och skall lukta och näst intill leka haha :)
även om de suriga lilla grisen skriker så de ekar i stallet så bryr han sig inte :)

(min brukar klia mulen mot våra grisars borst som de har på ryggen!! :D)

var i går ute och red, skulle rida på ridbanan men tyvärr var den helt genomblöt :mad: så det blev ingen ridning där.. Men goingen tvekade inte ens att gå fast ridbanan var som en sjö.. traskade på så bra så och så red vi lite nya vägar och han sköter sig verkligen kanonbra! Hittade några skitläskiga grejer men bara att mana på han så går han, han gör ingen stor affär av det :) Nu får man vänta tills ridbanan torkar upp så ska jag börja rida honom ordentligt, (inte åka häst) ;)

vet ej hur han är med grisar men kor och framförallt kalvar bara älskar han :D I mitt stall har vi även en ko del och i bland när det är en nyfödd kalv så får den och kossa komma in i en hästbox precis brevid Dacke och vi har inte galler i boxarna förutom vid fönsten, så i går när jag tog in Dacke så sod han och kliade kalven på ryggen! :D Och senare var kalvis nyfiken med så då slickade kalven på dackes mule, Ack så synd att man inte hade kamera med sig..

Det var en trevlig modell på din:love:
du rider väl den ute i skogen oxå:cool:

Har inte skrivit här på ett tag nu.

Jag blev ju avkastad av Trasan och gjorde illa knäna så jag inte kunde rida på en vecka, så har jag vart på semester så jag har inte ridit mycket alls på Knas. 11 gången idag. Han sköter sig helt exemplariskt faktiskt! Han söker sig neråt och är väldigt jobbarvillig. Galopperade på honom förförsta gången idag, ett halvt varv i båda varven. Han var så duktig! Måste faktiskt erkänna att vi redan har hoppat :angel: ett 30 cm högt hinder i trav och han var jätteduktig :)

Antingen flyttar vi i september eller oktober med honom ner till Rättvik. Har fått ett ganska bra erbjudande att ha honom i en hage hos en som ska börja i min klass till 1 oktober så vi får flytta in i elevstallet.

Lite bilder på han :)

22769886.jpg

22769887.jpg

22166147.jpg

22711596.jpg

22711604.jpg

Taaack :D Men är full i fan också, har jag inte ridit eller vkört han på ett par dagar så måste han bära vattenhinkarna och slänga runt dom i hagen, eller spränga tråden är väldigt populärt nu för tiden :p

Tack så mycket! vad glad jag blir :banana: (så det inte är bara jag som är partisk och tycker han är trevlig... ;) )

och jajjemänsan, vi rider oftast i skogen. Går ju att träna form och sidvärts även där :idea: fast det går lite fortare ibland :angel:

Hela våren red vi bara ute efter vägarna för att få ärlig framåtbjudning, och nu rider jag kanske 3-4 dagar i veckan varav ett pass av dem är på ridbana (dvs hagen de gånger jag inte åker bort å tränar... ) Fler borde ut å trava i naturen istället för att harva runt på banorna! (inte menat till någon specifik men ser alltför många unghästar som nästan uteslutet rids och longeras på bana:eek:

Min fina flicka blev stor idag för idag fick hon skor!!!! gäller ju att hinna vänja sig lite till 3-årstestet den 6/9
hov.jpg

*kl*
Tibbe har fått en spark på ena knät så han går i hagen med stödbandage för stunden, väntar tills efter helgen är han inte bra då så blir det kontakta vet. Satt och kollade på bilder på honom och tycker man ser stor skillnad på honom nu och när jag fick hem honom för ett halv år sedan :D

Då:
18879456.jpg

Och nu :love:
22829520.jpg

Visst har han bättrat på sitt utseende ;)

har ni treårstest i september?

Senast ändrad av en moderator:

han har ju musklat sig bra men han ser väldigt tunn ut ? eller luras man av hans rätt korta och "kraftiga" hals...?

mitt i växtperiod på båda bilderna eller ?! ;) :D så överbyggd bak! :) Men annars väääldigt söööt!!

Är golvet snett eller?
Gillar inte när de drar nitarna så hårt. Vill oxa att de filar lite- försvagar sömmen så att hoven inte går sönder om de tar av sig den. Även för att de inte ska skrapa sig.

Be att han fasar av åtminstone insidans kant av skon med vinkelslipen.

Tunn kan jag inte hålla med om att han är :p Han har varit det hela sommaren men nu tycker jag han är i perfekt hull. Sen överbyggd är han inte heller :D Man ser att golvet lutar.
Här Ser man att ryggen är rak, han har bara ganska så mycket mer rumpmuskler än vad halvblod har ;)

ahaa! nu syntes det en MYCKET större skillnad! Tyckte de första bilderna var rätt lika varandra :) men nu såg man verkligen vilken snygg bakdel han fått!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
625
Senast: Lillefrun
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 273
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 005
Senast: MML
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 547
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka