Jag vill klippa Cesar, fast det tycker inte mamma, så han får behålla pälsen i vinter. På kroppen är det inte så farligt, men på halsen och huvudet ser han ut som en puffboll.
Cesar sköter sej förövrigt jättebra, i måndags red jag återigen för min tränare, och han var superduperfin!
I går skulle jag in i ridhuset igen, och lyckades pricka in när det var som flest som red tror jag, fast jag tänkte att jag kan ju inte skippa att rida bara för att det är flera andra i ridhuset.
Gick flera varv med Cesar, så att han slappnade av, och skulle sedan sitta upp, kände hur han sköt rygg, och var redo att bocka iväg när jag skulle sätta mej, men nu tänker jag hela tiden steget före, så jag hann korta tyglarna och få upp huvudet på honom, precis när han skulle till att bocka iväg, den lilla fulingen. Han stannade efter några försök, och sedan var det bara att skritta på som ingenting hade hänt.
Höll även på att bli överriden av ett annat ekipage *Morr* Alla som red vet att Cesar är 3 år, och jag säger inte att man ska hålla sej på ett avstånd på minst 10m, men man kan ha lite respekt, och tänka lite mer när det är en liten unghäst i ridhuset oxå, speciellt när man ser att den är så spänd oxå. Hur som, jag travade i vänstervarv, och vi blir mer eller mindre inträngda i väggen, Cesar slänger sej då tvärt ett halvt varv om, och studdsar i väg. Efter det var han självklart spänd som en fiolsträng, och gick och frustade konstant i 10 minuter, och småtravade när han skulle skritta och spännde sej. Men så småningom började han slappna av, och på slutet var han helt avslappnad, och gick och sökte sej neråt, och frustade lite belåtet.
Lilla Cesar, livet är tufft ibland
Jag tycker fortfarande att det borde finnas rosett med en specell färg att sätta i svansen på unghästar oxå, det finns ju för hästar som sparkar och hingstar.