Sv: Hur går det för era 05r edition 4
ja han var så besvärad stackarn... men det släppte ju som tur var.
Ang diskussionen om longering/tömkörning så är det säkert jättebra om man verkligen är skicklig på det och kan läsa hästarna perfekt men jag har sällan sett någon som verkligen ÄR duktig, de flesta jag sett tror att de är duktiga men tom jag ser att hästarna inte går avslappnat och bra.
Jag är alldeles för dålig på det och då är jag emot att spänna in honom och låta honom springa i cirklar. Dessutom är ju alla olika, min är inte alls förtjust i att springa runt runt i cirklar medan jag står på backen (och jag förstår honom
)
*kl*
Var igår till ett nytt ridhus och red lite för oss själva. Det var jättefint och så men underlaget var djuuuupt så han blev snabbt trött. Lite synd för ridhuset är privat och tar typ 15 min med transporten dit och det är ofta ledigt. Men att rida någon gång ibland går säkert bra.
Han skötte sig exemplariskt och var riktigt pigg och glad. Massagen måste ha gjort susen för hela honom för han rör sig annorlunda. Jag har aldrig känt att en bana på 20x40 känts liten men det gjorde det igår! Han har fått mkt bättre påskjut i både trav och galopp så att galoppera där inne i det lilla ridhuset kändes TRÅNGT fast än han är så liten.Så återigen inser man att massage kanske inte är så dumt ändå
Ett konstaterande har oxå infunnit sig. Han är en fryslort. Sätter ju knappt någon päls ju! bara sån där sammetspäls (ja han äter mineraler och b-vitaminer och får bra foder, bra hull osv har ej varit täckad eller stått varmt om nätterna, han bara sätter inte samma björnpäls som andra hästar jag haft)
och så står han och fryser om man inte täckar honom.... jag som hoppades slippa krångla med täcken när det inte blåser snöstorm eller regnar men nu får han ha fleecefodrat regntäcke. Nån mer frysis här ute??