Sv: Hur går det för era -05r #6
Men om sadeln ligger på manken så bär ju hästen upp din vikt med manken, kanske inte så bra. Men svanskappa kan säkert lösa problemet!
Dock skulle jag ta det betydligt lugnare med igångsättningen. Att trava o galoppera redan tredje gången efter en så pass lång vila kan vara lite tufft tycker jag. Även att rida två dagar i följd och vila en dag, sen två pass till.
Jag skulle ha skrittat henne ca 3 dagar i veckan i tre veckor, sen börja trava lite smått under två av passen i ca 2 veckor och sen kan man börja galoppera kortare sträckor.
Efter nån månad kan man ju öka på till 4 dagar i veckan.
Hellre skynda långsamt än att riskera överbelastning.
KL
Jag skulle dressyra igår men det ÖSREGNADE. suck. Tänkte gå ut ändå men gräset blir ju så snorhalt när det är blött så jag lät bli. Ska ut idag ist.
Har även kanske raggat nytt ridsällskap då tjejerna på nordsvenskarna aldrig hör av sig, jag ringer och messar mest hela tiden men får inga svar och de hör inte av sig när de ska ut fast än de "lovat" (ser dem rida förbi gården)
Men nu har jag frågat en annan om jag får hänga med dem. Vbl-travare, en mamma på 50 och dotter på 25 som har varsinn och 25 åringens dotter har en welsh (dottern är 10... )
Tror att de turerna kan bli behagligare än med nsv.Tror inte att dessa sätter av i full galopp utan är nog mest ute och lunkar lite, travar osv.
det är lite jobbigt när sällskapet drar iväg i fyrsprång!