Sv: Hur går det för era -05r #6
*kl*
GRATTIS till alla som tävlingsdebuterat!!
Min tjej sköter sig fortsatt prima; snäll, god och glad och jätterolig att rida.
Hon har dock inte krympt (
) utan är fortsatt rejält stor, och det verkar minsann lite mysko igen om hon inte börjat växa...
Så vi får allt lov att fortsätta med vår ganska lugna utbildningstakt, men trots att det går långsamt tycker jag ändå att vi gör framsteg för varje ridpass vi har!
Enda skillnaden är väl att vi fortfarande har färre ridpass än de flesta här!
Skämt åsido rids hon ungefär tre dagar i veckan, men får också en viloperiod då och då på 3-5 dagar helt utan aktivering.
Det känns ibland som om det går på tok för långsamt, men som sagt så utvecklas hon ju istället på varje ridpass vi gör och så länge det går framåt kan det ju inte vara fel?!
I skritt och trav har vi börjat jobba med lite övergångar. Vi jobbar också med lite mer böjning i sidan i trav, och har smugit in något lite av sidvärtsförflyttning (dock ej skänkelvikning eller framdelsvändning ännu). Galoppen börjar ÄNTLIGEN vara något mer under kontroll men är fortfarande stor och vi försöker bara rulla på i den... Och undvika att krocka med staketet!
Jag tänkte visa en filmsnutt, och det gör inget om man kastar in en kommentar om man har kikat på filmen!
Sist jag la ut en film var det 0 kommentarer och 200 visningar nämligen (
) och då blir man lite nervös över vad folk egentligen tyckte!
http://s377.photobucket.com/albums/oo213/ladykandar/?action=view¤t=Kandar20090521.flv
På filmen syns också vårt nyaste övningsområde; de små hindren som vi använder till vår så smått påbörjad "inhoppning"!
Den gamla hoppryttaren i mig kvider över att kalla de där 20 cm höga bommarna för "hinder" men dressyrtanten som just nu tagit över min kropp var väldigt nöjd med storleken på dem!
Snäll och bussig var hon att skutta bomhögar med i alla fall, travade emot och skuttade över och galopperade sedan rakt fram. Plätt-lätt till och med för dressyrtanten ovanpå!
Nu är det tre veckors ridning kvar innan sommarbete!
Vi ska rida ute lite mer, hoppa lite mer och ta något dressyrpass till men sedan blir det SOMMARLOV i cirka 6 veckor!
Hur gör ni andra med bete och vila i år?
Och hur gör ni med kvalitets?
Jag kommer nog inte att visa...
Galoppen är inte visningsbar ännu, och hästen är grymt stor (en bit över 170 hög (jag är 177 lång själv nämligen, och paddockstaketet 140-150 högt) och 165 cm i täcke och X-Full på träns och så en hel del mage på det
) så det vete 17 om hon kan få så bra poäng som matte skulle vilja att hon skulle få!
Men jag är ju lätt partisk också!