Hur går det för era -05:or #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era -05:or #6

KL

Hej får jag vara med här? :D

Jag har precis köpt mig en 05a som jag fick hem igår :love::love: !!!
Hihi jag är så glad :D

en stor häst. Hon är typ 160 men känns mycket större att rida. underbar galopp och fantastisk känsla på hinder! Så "färdig" liksom. det jag blir lite osäker på är att hon är väldigt ljudkänslig och vaken + liiiiiite orolig i munnen. Men får komma och prova henne hur många gånger jag vill, känner han som har henne på utbildning så det känns tryggt. kan få hjälp av honom på träning/tävling om det nu skulle bli köp.
ska ev åka till Vic****a alm***n nästa vecka och prova en 4-åring till:P känns som att det är bra att prova flera hästar och inte kära ner sig i första bästa...har gjort det misstaget förr och den här gången ska jag ta god tid på mig. den här gången vet jag EXAKT var jag letar efter också: 4 år, svenskfödd, sto, ej för stor, okomplicerad, bra hoppkapacitet:P

*kl*

Tack för alla fina kommentarer!!! :bow: Jag och Ove känner oss jätteglada och stolta just nu!! :D Han har efter tävlingen fått gått och skrotat i hagen och smält alla intryck, skrittade ut en sväng idag med pappa bara. :) Viktigt att man inte bara kör på i full fart med bebisarna! 30-31 maj är det träning med distriktet igen och sedan 8-10 juni kommer min tränare upp, så nu blir det bara ute i skogen-lufs fram tills dess.. Kul kul!

Har kommit upp och igång med ridningen på min andre oxå, så sjukt skönt! Har haft sån ångest över honom eftersom det var blankt omöjligt att rida honom med mitt finger. Men nu så.. :laugh: Han var finare än någonsin (och lite rundare och snyggare i kroppen) igår att rida! *pust!*

Kikade på filmen på din anni och jag tycker han såg supertrevlig ut!! :)
Kramar från oss!

Tack!
Jag har köpt ett korsningssto, 160 cm stor.
Lite roligt för jag hade tänkt köpa en lite äldre valack (renrasig hbl) men kommer hem med ett fyra årigt korsnings sto :D
Men när jag såg henne sa det bara klick :love:
Har tänkt att hon ska bli hopphäst!

Bilder:
Kommer med transporten!
27677154.jpg

27677155.jpg

27677102.jpg

27677156.jpg

Hihi jag är så glad :love:

Tack!!
Det är faktiskt nordis och varmblod, inte de raser jag tänkt mig :o men hon var så speciell så jag blev helt kär och kunde inte göra annat än att köpa henne :D

Haha, aww! Va kul, hur hög är hon då?

För övrigt ska min 05 släppas på bete med nya valack kompisar imorrn då han bara rymmer för att äta gräs just nu. :p
Vi tränar en gång i veckan för Anne-Margrethe Andersson och ska nu börja hoppa regelbundet med honom. Har bara småskuttat lite hittills.. :D Men han är jättesnäll och okomplicerad, och har växt till sig rätt mycket nu det senaste :)
27112444.jpg

Bus i hagen!

idag har vi äntligen köpt hinder till gården :laugh:! jag har väntat några år på dom så det var på tiden ;)... passade på nu när det var 20% rea på safetysystem på nordp*st .

Det vart ett "startpaket" och två extra hinderstöd.. går att bygga tre hinder varav en oxer eller fyra räcken. eller om man sätter ihop dom så att dom delar på hinderstöd så går det att göra ännu fler :).
så skönt att kunna hoppa lite hemma nu!

vår paddock är 20x40 så det räcker med bara några få hinder i den.. snart börjar vi sätta upp staket med :)
SP_A0307.jpg

på söndag åker vi och rider lite dressyr hos en bekant, ska få lite hjälp av henne.
måndag blir det hoppträning. sen blir det minisommarlov för D fram tills den 7/6 då jag kommer hem från grekland.

slänger in två bilder från i torsdags...
SP_A0305.jpg

ser ni väggen... han är väldigt lättmockad bajsar alltid på det stället men då får man som bieffekt en väldigt skitig vägg...

eSP_A0306.jpg

äntligen går det att lasta honom!

+alla andra

Tack alla jag blir så glad :D
Hon är 160 cm, växer kanske lite till, men hon ser nästan ut som en ponny hihi

Hon är grundriden i dressyren, påbörjad inhoppning (löshoppad och hoppad ca 30-40cm med ryttare) och även riden i skogen själv och med andra.

Tog en lugn skogstur igår, hon var helt otroligt cool! Eller hon har bra enegri och går fram bra, men blev inte rädd för någonting fast vi var själva på nytt ställe! Supermjuk och lyhörd är hon också. :love:

Ska till stallet snart, ska nog ta med kameran :angel:

Du får komma o provrida min ;) Enda kriteriet han inte uppfyller är sto-delen :D

Jättesöt! Skönt med en cool häst. Själv är jag grymt sugen på en NSV som heter Ivar :angel: Hyser stoooor förkärlek till kallblodstravare (min chef som äger en massa travhästar smäller mig på fingrarna varje gång jag kallar dem NSV för det är minnsann inga NSV utan just KallblodsTravare *skratt*)
Jag skulle vilja ha nån att rida ut o lufsa på i skogen helt utan krav. Med Brosus blir det ändå "prestation" så fort vi ska iväg på nått känns det som, o jag kan absolut inte bara sitta å "åka häst" på honom eller rida barbacka.
Så den där Ivar lockar ;)

*KL*

Nu är jag överlycklig, måste berätta här :)

Hemmaklubben hade en clear-roundhoppning, och eftersom jag skulle dit med min andra och medryttan dit med ponnyn så kunde jag ju ta med och försöka ta mej rutn en bana med lillgrabben :idea:

dock hade han aldrig hoppat en bana.. :o, är ju bara hoppad med ryttare 3ggr. men det har han gjort med LÄTTHET. och klubbens banor brukar vara "skjyssta" Så anmälde honom till 50cm

Red dit, han var lugn, red fram, han skötte sig även om den lilla paddocken var full med hinder och massa hästar, stannade till vid en oxer vid framhoppning men kunde gå över/hoppa stillastående.

han brydde sig inte om att bli lämnad ensam, och sen bara lugnt och sansat tog han sig över alla hinder och runt hela banan som om att han inte gjort annat :love:
*stolt matte och ryttare*

Dessvärre far min far sen, och han skulle tagit med kamera och filmkamera :( en annan fotade får se om jag får bilder. men har bilder fårn prisutdelning och efter :bump:

snyggingen (kan man se mer stolt ut?)
http://joizmeds.mittspejs.se/P2008363

och prisutdelningen, alla felfria var inne och på bilden sitter jag på mina gråa. och medryttan på ponnyn. så mamma som äger honom fick hålla i honom.
http://joizmeds.mittspejs.se/P2008364

vad kul att det gick så bra! Grattis!!

idag var det dax igen att rida för tränare, och det gick sådär i dag.. vi red över 5 st bommar i solfjäder i både trav å gallopp, men sen fick jag en hel del skäll för att jag tappar ytterhjälperna.. Så min lille Dacke blev riktigt sur på mig när jag inte kunde rida rätt så han slängde av mig med buller å bong! Skadade mig inte men min tränare hade rätt så roligt med tanke på att han visar mig sååå tydligt när jag gör fel :o
Sen red jag på i gen och då red jag tydligen bra för då gick han kanon! Bara jag gör rätt så blev det bra!

Får se hur det går i morgon, vi ska ju hoppa för första gången! Men vi kommer ju ha tränaren brevid plus ett annat sto som ska hoppa framför oss så vi får lite draghjälp! Återkommer i morgon om jag lever då :crazy: ;)

hahaha och det är just "sto-delen" som jag är supernoga med:P men ska prova 5 hästar nästa vecka + åka tillbaka och rida den jag redan provat en gång så jag ska nog falla för nån tror jag:P

:bow:

Tack för ditt kloka svar! Får ta mig en seriös funderare. Men det är ju precis som du säger, vill jag, så går det. Tiden var en av anledningarna att köpa unghäst, den behöver inte ridas 7 dagar i veckan, vilket passar mig bra. Har ju haft min bebis att ta hand om i vinter och det har varit ganska skönt att inte behöva ha dåligt samvete för att man inte har tid att rida. Men nu längtar jag efter ridningen, mer än någonsin!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
293
Senast: Lavinia
·
Hundträning Ser att det inte finns någon sån här tråd (finns säkert längre bak i flödet men men). Vad tränar ni för funktionell träning och vad för...
Svar
9
· Visningar
890
Senast: Trott
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 805
Senast: Badger
·
Hundträning Letar efter bra böcker om lydnad, bruks, allmän valpuppfostran.. ja lite allt möjligt. Det finns ju ett helt hav med hundböcker där...
Svar
4
· Visningar
424
Senast: farin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama