Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hon har som sagt haft problem med galoppen, jag tyckte att nej nu har det gått så pass lång tid, så även att veterinärerna inte hittade något så är det iaf något som är fel, tog ut en Equteraput som fick klämma lite på henne och hon konstaterade att hon var lite öm i ryggen och hade väldigt spända "insida" lår. Efter det kontaktade jag Håkan Lundell i eskilstuna , efter att ha läst hans bok om Si- leden. Allt stämde verkligen in på caramell, vi bokade en tid och åkte dit, och alldeles riktigt, hon hade 2 leder uppe i korset som hade misst sitt melanrum och hakat fast i varandra, där av hennes spända bakdel och svårigheter för att bredda sig och gå i en ordentlig galopp. Så jag fick order om att jobba henne några dagar på marken och sedan skritta uppsuttet, nu snart 1 vecka senare, är hon perfekt, vilken otrolig skillnad, galoppen är luftig och sprången över hindren gigantiska!
Så nu e jag en stolt hästägare som kan sätta igång med tävlandet.
Vart ska du åka med din på 4-års championat semifinalerna? Min-03 är också kvalad men vi ska åka till Strömsholm.
Hon vart kvalad så tidigt så nu har hon gått 2 månader på sommarbete, ska hem i helgen och börja sättas igång.
så det ska bli kul.
/molle
Det går bra, vi har varit ute på två tävlingar, tyvärr ingen nolla ännu men det kommer väl.. blir en träning nu nästa vecka o sen blir det kvalitets den 1 september. Får se hur det går. Hoppade iallafall samma bana som skall hoppas på kvalitets och det gick hur bra som helst när jag red framåt och inte bakåt.
Åh vad avundsjuk jag blir på alla som kan träna och rida o ställa upp i kvalitet och breeders! Mitt sto fick oväntat föl och alla träningsplaner gick i kras skulle visa henne på 4-års kvalitén...
Då kanske vi ses där då.
Har du satt igång din ännu inför semifinalerna?
Vi har börjat nu i helgen med att skritta, hon har gått på sommarbete i 2 månader så nu är det igångsättning inför championatet som gäller.
/molle
jag köpte min i Juni. Han är efter De ladoucette xx och Bugatti hilltop
Han var riden ca 11 gånger i alla gångarter när ja köpte honom. jag har börjat lite smått med volter, serpentiner, Jag kör ganska hård ( 40 min ) ridträning 5 dagar i veckan. Sedan 1 dag longering, ska börja lite med tömköra. Sedan 1 dag vila. sen låter jag han stå o smälta o vila
allt i 1,5 - 2 veckor sedan 3 veckor igen.
Tänk på att det tar ca 48 timmar för hästens muskler att återhämta sig efter ett hårt träningspass. Eftersom den inte är riden så länge så skulle jag varken ridit så ofta och så länge.
4-åringar som har blivit ridna sen de var tre år brukar man säga ska gå 4 dagar i veckan ca 40 minuter. 3-åringarna ska gå 3 dagar i veckan ca 30 minuter och hade jag varit dig hade jag ridit varannan dag.
Jo det blir reggat, men i Holland, kanske i sverige beroende på om man kan ha dubbla pass, vill ju inte förlora hans gröna pass i Holland =))... men jag hade sett fram emot att träna och jobba för att visa henne i år, så på det sättet är det osis, men klart att man har en fördel om man visar henne på 4-års nästa år, då har man haft ett halvår extra att träna på!
okej, ja se det som en fördel, du har mer tid att träna.
Nu har jag satt igång min lilla flicka, och gud vad roligt hon tyckte det var att komma igång ingen. Hoppas hon lugnar sig innars vet jag inte vad domarna ska säga på 4års championatet.
Juridik & Ekonomi Vid en reklamation har säljaren iofs rätt att avhjälpa felet först, så laga kan de absolut göra istället för att ge en ny tv eller häva...
Hästmänniskan hej! jag e 12 år o är 164 i väger 40kg. är jag för stor för b ponnys? för just nu på min ridskola rider jag bara små ponnies även om jag...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.