Hur går det för era 03or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 03or

*KL*

I helgen ska jag sitta upp på Nea för första gången. Jag måste gå en bit mellan stall och hage så jag har tänkt att rida den sträckan (barbacka). Jag tror knappt det är sant, har haft henne sen hon var 4 månader, och nu ska jag sitta upp:banana::banana:

JAG HAR GJORT DET!!:banana::banana::banana:
Jag gick ner till hagen med grimma, grimskaft, hjälm och ett stigläder. Satte på grimman och ledde bort henne till skogsdungen i hagen. Spände fast stiglädret runt halsen, och placerade henne brevid en stor sten. Jag började med att hoppa mot henne, det gick bra. Sen hoppade jag så jag låg på henne, det gick bra. Vi fick ändra position i mellanåt. Till sist hoppade jag och satte mig på henne, men låg med magen mot mankammen, det gick jättebra, hon fick godis från ryggen:D:banana:
Det fick bli dagens övning. I morgon hoppas jag att jag kan få hjälp, och leda oss en liten bit

Jag hade faktiskt ingen medhjälpare:o, jag har haft stoet sen hon var 4 månader, jag känner henne utan och innan. Jag skulle ha haft hjälp, men fick förhinder, så jag försökte själv. Igår hade jag iaf hjälp av en väninna och hon ledde runt oss lite grann. Hon är så duktig, min vackra fuxa!!:love::love::love:

Blir lite förvirrad av den här tråden. Min -03 är i alla fall fyra år.....?

Knapplån

Jag har oxå en 03 här hemma, en arabvallack som är e. Cesar och u. Ghania.
Nu är det så att jag har inte så mycke erfarenhet av unghästar och har förut inte varit så insatt i hur dom beter sig och är och så.
Men nu så har min arab blivit lite slöare när vi rider och jag undrar om det kan bero på att han växer?

Hur länge kan en unghäst växa?
Hur beter dom sig då?

Tacksam för svar / Isabella

Jag var också ensam när jag satt in min unghäst :)

Tog en plaststol och satt upp. Hon var väl förberedd innan och helt lugn. Även jag hade hästen barbacka i grimma.

Kan man få se en bild på henne?

Här är hon:love:
001-3.jpg

Det är mysigt när man känner sin häst såpass:love:

Jag hade faktiskt ingen medhjälpare:o, jag har haft stoet sen hon var 4 månader, jag känner henne utan och innan. Jag skulle ha haft hjälp, men fick förhinder, så jag försökte själv. Igår hade jag iaf hjälp av en väninna och hon ledde runt oss lite grann. Hon är så duktig, min vackra fuxa!!:love::love::love:

Här har du en till som red in utan medhjälpare (jag föredrar att vara själv faktiskt). Även det helt odramatiskt. Har en film från tredje turen uppsuttet (rider ute från början) någonstans.

Kul att det gick bra, du ska se att det fortsätter gå finfint! (fast är din en 03:a? Eller är den 04:a?)

Nu tycker jag det är dags att vi puttar upp tråden med våra fyraåringar ( som om en månad blir fem!!) Tiden går fort får man ju säga:eek:

Ja vad gör dom nu då?

Min gör inte så mycket han har lite vintervila och tar det lungt i hagen ( vilket han inte alls uppskattar)... Klippte honom för första gången igår och han var så snäll!:love:

I ridningen så går det sakta framåt, skänkelvikningarna blir bättre och bättre likaså galoppfattningarna, men det fattas en hel del styrka men han är så himla positiv att jobba med! Får uppdatera med några bilder om någon dag.

För er som inte vet vem han är så är han efter flemmingh-roemer
http://s109.photobucket.com/albums/n65/steerwolde/winder flem/?action=view&current=DSC08509.jpg
http://s109.photobucket.com/albums/n65/steerwolde/winder flem/?action=view&current=DSC08505.jpg

Vilken snygging!!! Käns konstigt att säga att de blir 5 om en månad då min fyllde 4 den 24 September! Men så är det ju.
Här är det oxå väldigt lugnt, mest pga vädret. Vi kämpar oxå på med skänkelvikningar och har börjat skutta över lite hinder som omväxling.

ah tänka sig att dom faktiskt snart fyller 5 eller iaf räknas som 5-åringar! :D känns som att min köptes igår, tiden har gått så fort, min köptes när hon var 2,5 år och nu snart är hon 5.

:) jag ser framimot att hon räknas som 5-åring då jag får starta henne i 110 och 120 klasser. Ska bli intressant om hon börjar hoppa lite på riktigt då, vilket hon gör på träningar, men när jag tävlar henne på 90 och 1m är det knappt att hon engagerar sig alls.

Just nu har min tjej haft 3 veckors helvila, under den här veckan har jag börjat sätta igång henne under skritt promenader och tömkörning. Hennes höst´har också varit rätt lugn, så nu ska jag börja förbereda henne för vårens lite svårare uppdrag! :)

Min har precis börjat komma igång..:) Hon ligger lite efter, riden som en 3-åring ungefär..Har haft henne ca 6 veckor, men hon slog på sig i transporten och har vilat 3 av dessa..Suck, men där blev det vintervila direkt istället :)

Men iaf så ska hon börja hoppas lite nu, iof lite hoppad i höstas men inte mkt alls. Hoppas på att hon är tävlingsklar i mars, för att sedan klättra under våren till 110 o förhoppningsvis 120 också..:)

*kl
Äger ingen men är 'medryttare' på en 03:a. Har vatt det i några månader. Har tävlat honom upp till 90 cm dock med ett pet, felfri i 80. Ska tävla igen imon, 90 cm 1 m. Höjden är verkligen inget problem för honom, det är mer allt som måste kollas + lite bock efter hinderna. Kan gå i form i alla gångarter, dock är han just nu lite tjafsig i munnen, ska prova att byta bett. har ibland lite problem med att ta rätt galopp, men det jobbas på. Han går i förvänd galopp väldigt lätt. Öka och minska i galoppen går till viss del, har inte tillräckligt med ork för att samla sig jättemkt. Skänkelvikning i skritt går hyffsat, jag har precis börjat med det på honom, vet inte om ägarna gjort det innan.
Här kommer lite bilder :)
40472_1194382651.jpg

38413_1194127139.jpg

(vet att min sits är väldigt hämsk här)
42825_1194127950.jpg

Jag har lämnat fölis hemma i en box, och tömkört Nea ikväll och igår. Nea var helkoncentrerad på uppgiften, och verkade inte bry sig att vi lämnade fölis:banana::banana:
Så, imorgon om det inte är isigt på vägarna ska vi åka och löshoppa!:bump:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 547
Senast: AlmostEasy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det var fredag kväll. Klockan hade blivit halv sju och hon var äntligen på väg hem från jobbet. Hon var bara 18 år, men hade lyckats få...
Svar
0
· Visningar
778
Senast: cassiopeja
·
Småbarn Jag känner mig lite förvirrad och arg just nu. Jag har en dotter på 3 år, som har 3 kusiner (2 år, 8 år och 11 år) (de är mina...
2
Svar
37
· Visningar
4 534
Senast: mino
·
Dressyr Jag valde att lägga tråden under dressyr eftersom det är meningen att det ska bli en dressyrhäst av den här unga damen, om hon lugnar...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 220

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka