Hur går det för era 03or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 03or

har precis köpt en 3 årig shettis som är 100 cm och han hade vart vanvårdad innan dom som jag köpte han av.han är underbar,går att ha bett på han och går att lägga på sadeln,har också hängt liet på han och det går alldeles utmärkt.bara man berömmer mycket så funkar allt dessutom är han nykastrerad för bara 2 veckor sen.kramar natta

Puttar upp tråden lite.

Min 4-åring gick 4-års championatet i Strömsholm med bra resultat, blev dock lite för het. Ska snart ha vinter vila och förberredas för de större uppgifterna nästa år

Misstänker att många har haft kvaliteten som mål i år och har använt tiden efter det till underhålla inför vintervila och kommer (liksom du) att öka dosen efter vintervilan...

Vad har ni för planer för era 03or inför deras år som 5-åringar? :idea:

Jag har ingen stor häst utan en liten islänning så nåra visningar har vi inte gjort eller kommer göra. Men det kunde vara roligt att svara på frågan om planerna inför nästa år!

Kveikja är inriden iår, lite senare än övriga hästar här i tråden gissar jag? Hon skall i december få sin vintervila och vi planerar uppta ridningen i februari/mars. Vi kommer rida för tränare under våren, förhoppningsvis kunna påbörja töltsättningen. Jag siktar lite försiktigt på att vara med på en småtävling i sommar, en "kvällstävling" som det kallas i vår klubb, en inofficell tävling med nivå som passar oss :D

Håll i er, för här kommer en raggsocka:
gangarter.jpg

*KL*
Min har vart ute på hoppkurser, dock har vi tagit det väldigt lugnt, han är stor (180) och lite valpig, men hoppar helt fantastiskt! Jag tar det lugnt med honom, han är värd att vänta på! min rids måndag, onsdag, fredag och lördag. Målet för nästa år i slutet av säsongen är 1.10, sedan får vi se om han tänker växa mer :crazy: och vila lite till. Han är ju trots allt 1 år efter sin årgång pga av sin strl, och jag är helt säker på att han kommer att komma ikapp som 6-7 åring om han får lite tid!

Har nyss fåt hem en 4-åring som inte gjort nånting i princip..Inriden i våras och hoppad några gånger..Så ligger nästan 1 år efter de tidiga.

Men målet som 5-åring med henne är Breeders, kommer att öka upp framåt februari med mer ridning och större krav. (Nu rids hon ca 4dagar/vecka i princip kravlöst..)

*kl*

bara att konstatera att 2003 inte blev/var någon bra årgång för mig =/ K togs bort i april, och B blev utdömd i tisdags.. =/

Va h'nde med dina hästar
tråkigt
jag tog bort en 05 i juni

K vurpade ju i hagen som 1½ åring, och tyvärr gick det aldrig att reparera skadorna, eller snarare följdskadorna/sekundärskadorna, så hon fick somna 25 april i år.

I nov 06 köpte jag ju en till fyraåring, som ridhäst, eftersom både K och min valack hade ganska dystra prognoser. I dec 06 skadade nya, B, sig i hagen, carpalsenskidan. Beh i dec och jan och sen bra. Var igång fullt ut igång utan problem. Men i juni 07 hände något och skadan slogs upp. Behandlad och behandlad och behandlad, men nix. Upptäcktes en senskada på tåsträcksenan i augusti 07, opererades i sept. Tyvärr så när de gick in var skadan värre än den såg ut utifrån, prognosen var avvaktande, men försiktigt positiv OM utifall att en massa. T ex att det inte blev ny sammanväxning och att man kunde återfå böjligheten i knäet under konvalescensen.

3 v efter op fanns en ny sammanväxning, och återigen kraftig inflammation i senskidan. Dessutom var senskadan SÄMRE. 8 v efter OP var senskadan ännu värre. Böjbarheten i knäet är ordentligt nedsatt med. Både min vet och opererande vet var tyvärr eniga i att 'det finns inget att göra'

Så nu väntar jag bara på vad försäkringsbolagets veterinär anser i frågan.. =/

Hej.

Uppdatering om caramell e: Artist - Levantos ll

går super på marken nu både i dressyr och hoppning, ska tävla 90 och 1 m på lördag.

lägger in senaste bilderna på tjejen:

n648288162_203924_3007.jpg

n648288162_203929_7334.jpg

n648288162_199970_3454.jpg

n648288162_145636_10.jpg

Misstänker att många har haft kvaliteten som mål i år och har använt tiden efter det till underhålla inför vintervila och kommer (liksom du) att öka dosen efter vintervilan...

mina planer är att min häst ska gå stabilt på 1m, 110 banor för att sedan kunna gå upp till 120, för at förhoppningsvis klara av att kvala till Falsterbo sommaren 2008, målet efter det är Breeders Trophy hösten 2008. :)

Hon ser jätte fin ut, har för mig jag såg er på en tävling i somras, kan det ha varit Fredshög?

Tycker hon ser stor ut på bilderna, hur hög är hon?

Här är några bilder på min lilla flicka när vi var på Strömsholm. Hopp bilderna blev tyvärrr kassa så dem tar jag inte med

16243209.jpg

16243210.jpg

tack :D jah det kan nog stämma, startade en 90 klass där. Om jag inte har helt fel nu. :p

Hon är inte så stor, bara 163....och ganska så nätt, hoppas på at hon växer lite till! jag blir nöjd om hon slutar på 165.

Din pålle e väldigt fin:love:

"kl"
Hej min -03 tar det lungt nu efter semifinalerna på Strömsholm som det gick bra på hon var lite trött på lördagen.

Arbetas 4-5ggr/vecka ska få vintervila när underlaget blir alltför dålit har tyvärr inget ridhus.

Men förhoppningen för nästa år är att hon startar 120cm och kvalar till Falsterbo och Breeders.
/molle

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 547
Senast: AlmostEasy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det var fredag kväll. Klockan hade blivit halv sju och hon var äntligen på väg hem från jobbet. Hon var bara 18 år, men hade lyckats få...
Svar
0
· Visningar
778
Senast: cassiopeja
·
Småbarn Jag känner mig lite förvirrad och arg just nu. Jag har en dotter på 3 år, som har 3 kusiner (2 år, 8 år och 11 år) (de är mina...
2
Svar
37
· Visningar
4 534
Senast: mino
·
Dressyr Jag valde att lägga tråden under dressyr eftersom det är meningen att det ska bli en dressyrhäst av den här unga damen, om hon lugnar...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 220

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka