Hur gammal?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Reagen
  • Startdatum Startdatum
R

Reagen

har gammal måste man vara för att få börja rida/köra som lärling?:confused:

Sv: Hur gammal?

18 år skall man vara när man får ta ut licensen men man kan gå licenskursen innan..

18 år skall man vara när man får ta ut licensen men man kan gå licenskursen innan..

Du får börja köra licenslopp när du är 16 numera samt även i lopp när propositionen är utskriven för F-licensierade körsvenner (ungdomslicens). Jag är själv inte så insatt i de nya reglerna ännu men detta ska visst vara relativt nytt.

Någon som vet om de har kurser för F-licensen på nån bana häromkring? (typ sundbyholm, solvalla etc.? eller hagmyren?)

Någon som vet om de har kurser för F-licensen på nån bana häromkring? (typ sundbyholm, solvalla etc.? eller hagmyren?)

De flesta banor brukar ha licensutbildning varje år. Oftast på våren, så om du skyndar dig att ringa din hemmabana så kanske du hinner vara med.

Jag hördes talas om den här lecensen någon som vet om den kommer finnas på örebrotravet lr linde?

Jag hördes talas om den här lecensen någon som vet om den kommer finnas på örebrotravet lr linde?

Körkursen är samma vilken licens man än ska lösa ut senare och körkurser arrangeras regelbundet på banorna.

Hos oss får även de som tillhör Vaggeryd åka till Mp för kursen så jag kan tänka mig att det är så för Lindes också. Ring travsällskapet på Örebro och fråga när nästa kurs är.

Nästa licenskurs på Örebro (vilket inkluderar Lindesberg) börjar inte förrän i oktober. Den förra håller precis på att avslutas.

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
311
Senast: Unafraid
·
Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 286
Övr. Djur Har en avlivning bokad imorgon för min kaninhona som är sju år. Han har en snabbväxande böld i ena kinden och vet vill inte operera pga...
Svar
3
· Visningar
738
Senast: DarkInNight
·
Hemmet Om en säng är lite för mjuk hjälper det då att byta bäddmadrass? Det är en kontinentalsäng i ett litet större mått så jag känner inte...
2
Svar
35
· Visningar
831

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • FÅRtråden

Hästrelaterat