Hur gammal var du när du fick barn?

Sv: Hur gammal var du när du fick barn?

Tror ni det kommer bli fler och fler ensambarn i och med att folk får barn senare och senare och kanske inte kan få fler än ett barn?

oj vad olika svar spännande tråd....Men ju mer man går upp i vikt/blir överviktig destå jobbigare/svårare borde ju förlossningen blir? eller borde de inte?

Hur gammal var du när du fick barn? 24,31, 36
Vilken ålder tror ni/är vetenskapligt bevisat den vanligaste åldern att skaffa sitt första barn? Inte en aning, 29 kanske, i Sverige då.
Tror ni att ju yngre man är destå lättare förlossning och destå lättare har kroppen att återhämta sig?Tror att om man är för ung, typ 14-15 år, att en förlossning kan vara svårare, man kanske inte växt klart riktigt och har då inte de bäckenmått som är nödvändiga för en lättare förlossning. Tror inte heller det är lätt att vara för gammal heller, man är inte lika smidig och vältränad runt 30-35 års åldern. Dock tror jag att det är lättare för kroppen att återhämta sej om man är ung. Kan jämföra mellan min första och sista förlossning. Den sista gick inte lika smidigt som den första.
Hur mycket är vanligt att man går upp i vikt? Runt 9-13 kg. Fast folk går säkert upp mer i vikt än det. Det är vad jag gått upp. Runt 9 kg ungefär, väger barnet och fosterhinnor, vatten, och moderkaka tillsammans.
|

Liknande trådar

Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 091
Senast: Hajfisk
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 447
Småbarn En vän till mig är gravid och väntar sitt första barn. Hon bor i Tyskland. Jag håller på att sätta ihop ett litet paket med bra att...
Svar
2
· Visningar
1 001
Senast: gulakatten
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 083
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar