Apropå det här med hur man känner sig utifrån sin ålder osv:
Jag är väldigt lillgammal till sättet och alltid varit. Flera har sagt saker i stil med "hjärna som en 60 åring, kropp som en 20 åring", "lilla mormor" etc. etc. Liksom, jag nattvandrar med tonårsföräldrar, istället för att själv vara ute och festa, bara för att ta ett exempel.
Men samtidigt, nu när min 20 års dag står för dörren, så känner jag mig så otroligt misslyckad på något sätt. Och uppvaknandet i den där CSN-tråden gjorde definitivt inte saken bättre. Det är så himla mycket jag gått miste om i mina tonår, både pga. de år jag mådde dåligt pga. mobbningen, men också som jag varit förbjuden ifrån, som jag hade velat hinna göra.
Som alla trevliga fikastunder jag gått miste om, alla kompismiddagar jag aldrig gått på, killar jag aldrig ens träffat, än mindre kysst eller legat med etc. etc. Jag har inte heller något körkort, och bara övningskört en gång, vilket är otroligt handikappande när man är hästtjej
Vad tråkigt att du känner att du har missat så mycket av din tid som tonåring. Men jag tycker inte att du ska se det som ett misslyckande alls, det låter som att du har haft det rätt tufft. Jag är tio år äldre än dig och tycker nog att det jag har varit med om de senaste tio åren har varit betydligt mer spännande. Se till att frigöra dig från dina föräldrar så att du kan leva det liv du väljer. Du är fortfarande ung och har all tid i världen att resa, ligga, hänga med vänner och upptäcka vem du är och vad du går igång på.