Den där saken som man går fort förbi i hallenSpegel, vad är det för något?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den där saken som man går fort förbi i hallenSpegel, vad är det för något?
Jag kan ibland sakna åren mellan 19-23 då jag var fast i ett skitförhållande och missade så mkt. Studentliv, umgänge med kompisar, testa roliga saker...
Eftersom jag var en lugn tonåring (nykterist) så känns det typ som jag blev vuxen för fort.
Jag fyller 33 iår. Känner mig lite misslyckad för min ålder. Har inte körkort, bor i en etta, singel, osv.
Men man ska väl leva till man är runt 80 så jag har tid på mig att fixa till det som saknas.
När jag var kring 25 var jag osäker på om jag skulle bli 30 och att bli 40 fanns inte i min sinnevärld. Jag mådde som sagt inte speciellt bra och var rätt säker på att jag skulle ha avslutat det hela vid det laget. Dvs jag hade inte någon uppfattning om hur 40 skulle vara.
Saknar du det då ?Jag fyller 33 iår. Känner mig lite misslyckad för min ålder. Har inte körkort, bor i en etta, singel, osv.
Men man ska väl leva till man är runt 80 så jag har tid på mig att fixa till det som saknas.
Där kan jag känna igen mig...Jag var nykterist och aldrig ute som tonåring/ung vuxen..Har jag tagit ikapp en smula sedan jag träffade min sambo i vuxen (precis fyllda 25 )ålder, inte på nått sätt rejält eller så, bara varit ordentligt full en gång men kan lixom dricka alkohol utan att känna att det är fel....Eller hur jag ska förklara...
Du är den jag gissat mest fel påJag är sliten. Många år inom tyngre jobb har ett pris. Jag är egentligen inte korkad , jag är allmänbildad och intresserad av samhällsfrågor men det hjälper inte när jag söker jobb.
55 år.
Saknar du det då ?
Samma här, precis separerar och bor i en etta med mina hundar. Mår så jävla bra !! Jag sover och lagar mat och chillar, annars är jag ute känner inte att jag får panik för det är litet. Tvärtom bara mysigt , sover med hundarna i min stora säng som täcker nästan hela sovrummetJag har förvisso körkort (och bil), men bor i en hyrd etta på landet och är singel. Bästa tiden i mitt liv är nu!
Bara ta nya tag dåJa körkort är ett "måste" här som jag bor egentligen. Nu kör mamma mig. Men jag klarade inte uppkörningen och har knappt kört sen dess (över ett år sen)
Glömde du bort din ålder? Det gör jag med jämt när nån frågar måste jag alltid tänka till en hel sekund först.
Samma här, precis separerar och bor i en etta med mina hundar. Mår så jävla bra !! Jag sover och lagar mat och chillar, annars är jag ute känner inte att jag får panik för det är litet. Tvärtom bara mysigt , sover med hundarna i min stora säng som täcker nästan hela sovrummet
Ja verkligen underbart !!Plus sååå lättstädat!
Jamen åren ÄR ju flytande. Sjukt förvirrandeHela tiden! Åren känns lite flytande, särskilt när man varken firar födelsedagar eller jul. Jag brukar få gräva reda på hur gammal brorsan är och sedan backa ett år. XD
Jag fyller snart 16 och vill inte bli äldre. Ett barn frågade mig om jag var vuxen och jag kände för att skrika rakt ut. Jag är inte redo!!
@Dressyrtjejen_97 Finns det några särskilda skäl till att dina föräldrar är så överbeskyddande över dig? Nån form av diagnos eller svårighet?
Om inte: försök att frigöra dig på alla sätt du kan.
(Du behöver inte svara såklart!)
Apropå det här med hur man känner sig utifrån sin ålder osv:
Jag är väldigt lillgammal till sättet och alltid varit. Flera har sagt saker i stil med "hjärna som en 60 åring, kropp som en 20 åring", "lilla mormor" etc. etc. Liksom, jag nattvandrar med tonårsföräldrar, istället för att själv vara ute och festa, bara för att ta ett exempel.
Men samtidigt, nu när min 20 års dag står för dörren, så känner jag mig så otroligt misslyckad på något sätt. Och uppvaknandet i den där CSN-tråden gjorde definitivt inte saken bättre. Det är så himla mycket jag gått miste om i mina tonår, både pga. de år jag mådde dåligt pga. mobbningen, men också som jag varit förbjuden ifrån, som jag hade velat hinna göra.
Som alla trevliga fikastunder jag gått miste om, alla kompismiddagar jag aldrig gått på, killar jag aldrig ens träffat, än mindre kysst eller legat med etc. etc. Jag har inte heller något körkort, och bara övningskört en gång, vilket är otroligt handikappande när man är hästtjej