Apropå det här med hur man känner sig utifrån sin ålder osv:
Jag är väldigt lillgammal till sättet och alltid varit. Flera har sagt saker i stil med "hjärna som en 60 åring, kropp som en 20 åring", "lilla mormor" etc. etc. Liksom, jag nattvandrar med tonårsföräldrar, istället för att själv vara ute och festa, bara för att ta ett exempel.
Men samtidigt, nu när min 20 års dag står för dörren, så känner jag mig så otroligt misslyckad på något sätt. Och uppvaknandet i den där CSN-tråden gjorde definitivt inte saken bättre. Det är så himla mycket jag gått miste om i mina tonår, både pga. de år jag mådde dåligt pga. mobbningen, men också som jag varit förbjuden ifrån, som jag hade velat hinna göra.
Som alla trevliga fikastunder jag gått miste om, alla kompismiddagar jag aldrig gått på, killar jag aldrig ens träffat, än mindre kysst eller legat med etc. etc. Jag har inte heller något körkort, och bara övningskört en gång, vilket är otroligt handikappande när man är hästtjej
Jag förstår att du saknar att ha upplevt saker i tonåren. Men än är det ju långt ifrån för sent.
Jag har haft vänner och klasskompisar som elitidrottat i unga år. De har ju pluggat och tränat och inte så mycket mer. Flera av dem höll inte måttet som elit bland vuxna och gav då upp hårdsatsning och levde mer vanligt ungdomsliv strax efter 20.
Du kan också testa saker! Det är inte för sent för dig att leva livet.