Prick 34!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Prick 34!
Snart börjar alla beskriva hur unga alla alltid tror de är och att de alltid får visa leg på systemet .
Fick minsann visa leg för att få köpa Red Bull på ICA
Det har vi nog alla fått göra.
Jag är 30. Tycker ålder blir ointressant så fort man kommer över 25. Same shit liksom.
Det är fascinerande att ålder är så laddat.
Detta att man känner sig som en annan ålder än det står i passet - det är väl ett rätt märkligt fenomen? Det torde ju innebära att man har väldiga föreställningar om hur det är att var i en viss ålder och kanske också föreställningar om att man måste fylla nån sorts roll?
Min egen uppfattning är att det finns alla olika sorters människor spridda över alla biologiska åldrar . Det finns trångsynta och rigida ungdomar och öppenhjärtade och fria själar i hög ålder.
Det har väl inte så mycket med ålder att göra som med vilken sorts människa man är?
Själv är jag 58 och tror att jag är en väldigt normal 58-åring.
Jag är då 33. Hängt på buke under mer än hälften av mitt liv, det är ju helt galet.
Jag är 153cm i passet. Det är enda gången någonsin, annars brukar jag vara 152.Jag är mest fascinerad över min längd i passet. Jag har ju tydligen vuxit som vuxen och är 4 cm längre än jag trott. Det är en skum känsla.
Vad gäller ålder så kan jag KÄNNA mig allt mellan typ 14 och 87. Hur är en när en är strax över 30 liksom?
äsch. Jag har börjat fila lite på ett längre backpackingäventyr om några år (När min hund lämnat in) då kommer jag vara lite över fyrtio.Nu slog det mig att det jag egentligen saknar, är de saker som sas är "åldersetikett" på. Jag skulle tex så himla gärna vilja vara aupair i USA. Vilket var otänkbart när jag var i rätt ålder, för min sambo hatade USA och skulle aldrig släppt iväg mig.
Eller så skulle jag vilja gå hippologen. Men med fyra egna hästar känns det som att även den drömmen försvunnit i fjärran.
Alltså att jag inte har åldersnoja, men kan sakna de drömmar/chanser jag aldrig tog. *flummar*
äsch. Jag har börjat fila lite på ett längre backpackingäventyr om några år (När min hund lämnat in) då kommer jag vara lite över fyrtio.
Men det borde ju gå att lösa? Vad jobbar du med?Jo, men det är en annan grej ju! Jag vill ju uppleva ett helt år med olika högtider och traditioner. *surar*
OBS menar inte att det är såhär för alla men seriöst, jag skulle inte kunna backpacka nu som jag gjorde när jag var 19-25. Jag menar, då tog jag buss genom flera länder för att spara några hundralappar, bokade inte nåt hotell nånsin i förväg utan lyckades hela tiden med nöd och näppe få nån plats innan det blev mörkt. Jag upplevde otroligt mycket - träffade så mycket folk, såg så mycket, vågade så mycket men idagsläget skulle jag fan aldrig utsätta mig för en busstur på 18 timmar i Östafrika. Och absolut inte riskera att dyka upp i Ziguinchor vid halv fem och inte ha nåt hotell ordnat. Och absolut inte bara hugga nåt hotell där oops det kryllar av kackerlackor och här sover vi visst 16 i en och samma sovsal.äsch. Jag har börjat fila lite på ett längre backpackingäventyr om några år (När min hund lämnat in) då kommer jag vara lite över fyrtio.
Jag har liksom skämtat om att jag är längre i passet än i verkligheten (164 vs 162) men tydligen så är jag 166 enligt 2×vc, polisen, nfc och passfotoapparaten. När hände det här liksom?Jag är 153cm i passet. Det är enda gången någonsin, annars brukar jag vara 152.
Jag har liksom skämtat om att jag är längre i passet än i verkligheten (164 vs 162) men tydligen så är jag 166 enligt 2×vc, polisen, nfc och passfotoapparaten. När hände det här liksom?