Det där är ett åldersfenomen som jag funderar en del på. Jag förstår faktiskt inte mig själv där. (Ja, följaktligen förstår jag inte andra heller, men det gör mig inget.)
Jag har också successivt blivit mer och mer bekväm på olika vis, Just vid resor märks det särskilt tydligt. Många ändrar ju sina resvanor mycket när de får barn, tex börjar åka till hotell med barnpool och allmänt barnvänligt upplägg. Och då även bekvämare och dyrare. Att få barn påverkade i stort sett inte mig på det sättet. Men jag fortsatte att bo på sunkiga hotell och äta lite var som helst osv.
Men nu, när jag är så gammal. Mycket äldre än du. Plötsligt känns det väldigt jobbigt med en massa obekvämt resande och tvivelaktig mat. I dagarna har jag tex för första gången bokat ett annat hotell än det absolut billigaste tillgängliga inför en resa i höst.
Jag känner inte igen mig! Varför blir man så bekväm med åren? Varför blir JAG så bekväm med åren?????
(Jag är förvisso inte fattig student längre, men min "reskassa" är inte sååå mycket större än förr, eftersom jag med stigande inkomst skaffade bil och häst som effektivt äter upp stor del av skillnaden.)