hur fungerar nattis

frej

Trådstartare
I media diskuteras "nattis" och även tillgång till dagis på kvällar och helger, men då började vi funder på hur fungerar nattis praktiskt?

Det hänger vi med på att barnen är på nattis när föräldrarna jobbar, men sedan när föräldern slutar jobba och åker hem för att sova går barnen till sin dagisplats är där tills föräldrarna hämtar hem äter middag och sedan på nattis igen i fall det finns fler arbetsnätter?

Finns det någon ute på forumet som har nattis till sina barn, eller jobbar på nattis eller övriga som är bekanta med detta berätta mer och ge egna erfarenheter

// frej med barn i skolåldern

Sv: hur fungerar nattis

Jag träffade en tjej genom jobbet en gång för ett par år sedan som lämnade sina barn till nattis. Men det var just det, nattis. Då jobbade hon sen kväll och hämtade barnen morgonen därpå och sedan hade de hela dagen innan det var dags igen. De gick alltså bara på nattis (om det nu inte var så att det kanske drog över ett par timmar på morgonen och de hämtades när det kanske blivit dagistid, jag frågade faktiskt aldrig om det) Hon hade något skiftjobb tror jag så ibland jobbade hon ju dag med och barnen var då på dagis i stället.

Sv: hur fungerar nattis

Det är nog lite olika beroende på var i landet man är, jag vet att i tex göteborg finns det ett dagis där barnen kan vara i flera dygn eftersom föräldrarna jobbar på färjor/båtar och ligger ute så länge.

Nattis i våran lilla stad har en "nattdel" och så har de en vanlig dagis del, så när kvällen kommer så åker alla nattbarnen hem till lägenheten där de sover, de hämtar även en del större barn som går i skolan. Sover där och så på morgonen åker de till dagis och skola igen och föräldrarna hämtar när de har hunnit sova. Men här är det inte så många som jobbar flera nätter på raken utan det är mest enstaka nätter.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 796
Senast: Milosari
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 533
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 446
Senast: lizzie
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
31 475
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar