Hur förbereder Du dig mentalt inför tävling?

Sv: Hur förbereder Du dig mentalt inför tävling?

Ja men eller hur? Äckeloxrar :D
Som tur är har jag en superärlig rutinerad hästapålle så ja behöver bara svänga å hålla i mig. :)

Hej!

Tycker du nämner många bra saker själv, och har fått många bra tips från andra, men det saknar en touch som jag själv inte kan vara utan: Musik att ladda upp till!!! Behöver inte höra mycket, en låt bara som får adrenalinet att pumpa lite mer. Brukar oftast lyssna till den samtidigt som jag tänker igenom banan hinder för hinder och för mig funkar det superbra! (Är helt beroende av musik annars också :p)

Lyssnar på olika musik beroende på vilken gren jag ska tävla i och på vilken häst, gäller bara att hitta nåt som känns bra! :)

Lyssnar på "The one and only" på väg till tävlingsplatsen, men är inte beroende. Brukar knappt ha musik på i andra sammanhang heller..

Till er som rider bättre bakis: Hoppas ni slipper alkotest, alt håller inom 0,2 promille (för att slippa "ratt"onykterhet.:D (har själv slutat dricka innan tävling, mest pga att jag alltid måste köra själv till tävlingen...)

Till er som rider bättre bakis: Hoppas ni slipper alkotest, alt håller inom 0,2 promille (för att slippa "ratt"onykterhet.:D (har själv slutat dricka innan tävling, mest pga att jag alltid måste köra själv till tävlingen...)

Dricka innan tävling kan man göra, det får ju vara i måttliga mängder och man får se till att sluta i tid. ;) Dock har jag börjat bli gammal har jag insett, för jag orkar inte det flera helger i sträck som man gjorde förr! :eek::rofl:

Självklart, men måttliga mängder ger inte ofta baksmälla...
Har själv tävlat bakis, var t.o.m. så bakis att vår lagledare fick väcka mig när det var dags att gå banan till laghoppningen... Jag hade lagt mig i en grässlänt intill banan och somnat...:o

Nu håller jag mig till den nyktra skaran, har blivit för gammal för festande...

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 340
Senast: Lady_S
·
Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
21 739
Senast: Nevermind
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 042
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 179
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg