Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast... läs tråden? Jag har aldrig skrivit att alla måste köra i Stockholm. Jag har skrivit STADSTRAFIK.Fast... nyanser.
STAD är inte lika med Stockholm. Stadstrafik har vi på en väldig massa ställen i landet. Det är inte så att alla landets körskoleelever måste till Storstockholm för att träna stadskörning.
Alltså - jag har kört bil i 42 år. Jag kör glatt i de flesta städer. Men i Stockholm virrar jag mig inte in i de värsta stråken.Både och naturligtvis! Du kan inte på allvar mena att du inte klarar stadstrafik och tycker att det är okej?
Precis! Och den jäkeln går till Hisingen. När jag var ny i stan hade jag en olycklig tendens att hamna på Götaälvbron. Till Hisingen den med,Innan GPS fanns hamnade jag ALLTID i Tingstatunneln när jag skulle genom Göteborg. Utan undantag.
Körskolorna har kortare kötid men där det är lång kötid har de också lång kötid till uppkörningarna.Är det förresten någon som vet om det är bäst att boka själv eller via körskolan?
Jag skulle aldrig frivilligt sätta mig och köra in till sumpan eller city när det dessutom är trafik, jag har inget behov av det.
Hur många ärligt talat i hela Sverige skulle klara av att köra inne i Sumpan eller i City även om de har körkort? Sverige består faktiskt av mer än storstäder..
Jag kör bra när jag är i min comfortzon, jag har på mitt förra jobb kört bil 10 timmar per natt just på natten och är bra på det. Skulle du kunna köra bil 21-07 en hel natt med lite stopp på vägen 3-5 dygn i sträck?
Fast jag - eller någon annan - har inte sagt att alla måste kunna köra i Stockholm. Vi pratar om stadstrafik. Det är inte synonymt med Stockholmstrafik. Du får nog läsa vidare i tråden.Alltså - jag har kört bil i 42 år. Jag kör glatt i de flesta städer. Men i Stockholm virrar jag mig inte in i de värsta stråken.
Alltså - jag har kört bil i 42 år. Jag kör glatt i de flesta städer. Men i Stockholm virrar jag mig inte in i de värsta stråken.
Precis! Och den jäkeln går till Hisingen. När jag var ny i stan hade jag en olycklig tendens att hamna på Götaälvbron. Till Hisingen den med,
Ja, det är gräsligt verkligen. Det gör verkligen körkort till en klassfråga.Jag tycker att det är jävligt surt att det ska kosta så himla mycket att ta körkort
Ja, det är gräsligt verkligen. Det gör verkligen körkort till en klassfråga.
Off topic men min dotter fick hela körutbildningen gratis av sin gymnasieskola (Sölvesborg) , helt underbart! Vi betalade bara uppkörningen!Ja, det är gräsligt verkligen. Det gör verkligen körkort till en klassfråga.
Jag har också en liten och inte särskilt säker bil - men jag upplever den definitivt som otryggare ute på vägen än i stan. Jag tycker att du tänker jättebakvänt.Kan ju nämna att en annan aspekt till att jag inte ville köra i stadstrafik med henne är för att min bil är allt annat än trafiksäker, den är typ pytteliten och gjord av typ aluminiumfolie (lutar man sig mot huven så sviktar plåten) och jag har ingen dödslängtan. Det är också en aspekt till att jag är obekväm med att köra i rusningstrafik, stadstrafik och tät trafik blir det krock hastighet över 50 och jag blir klämd mellan två bilar så är det tack och ajöss sköna värld. Kör jag på nåt som är större än en hare här ute på landet så skulle det troligen inte bli kul det heller men hittills så har jag alltid lyckats bromsa för viltet även om det varit nära ögat nån gång.
Den är dock superbillig i bensin, skatt och typ det jag hade råd med när jag skulle köpa bil..
Då finns det ju inte så mycket alternativ. Om ingen av er eller ngn vän kan köra med henne och hon behöver köra regelbundet så måste hon ta lektioner.Kan ju nämna att en annan aspekt till att jag inte ville köra i stadstrafik med henne är för att min bil är allt annat än trafiksäker, den är typ pytteliten och gjord av typ aluminiumfolie (lutar man sig mot huven så sviktar plåten) och jag har ingen dödslängtan. Det är också en aspekt till att jag är obekväm med att köra i rusningstrafik, stadstrafik och tät trafik blir det krock hastighet över 50 och jag blir klämd mellan två bilar så är det tack och ajöss sköna värld. Kör jag på nåt som är större än en hare här ute på landet så skulle det troligen inte bli kul det heller men hittills så har jag alltid lyckats bromsa för viltet även om det varit nära ögat nån gång.
Den är dock superbillig i bensin, skatt och typ det jag hade råd med när jag skulle köpa bil..
Jag har också en liten och inte särskilt säker bil - men jag upplever den definitivt som otryggare ute på vägen än i stan. Jag tycker att du tänker jättebakvänt.
Då finns det ju inte så mycket alternativ. Om ingen av er eller ngn vän kan köra med henne och hon behöver köra regelbundet så måste hon ta lektioner.
Men intensivkurs kanske är ett bättre alternativ? Åka iväg en vecka på ngt där uppkörning ingår på slutet?
Men även om du är van vid landsväg @Bulldoozer så är ju hastigheterna högre där än i stan och därmed blir ju skadorna värre vid eventuell kollision.
Ska din dotter köra den bilen sen? Låter obehagligt att köra runt i något så otryggt.