Jag har skrivit att jag hittade en tid imorgon men att det inte var aktuellt just nu då hon är sjuk. Hon kommer få ringa och kolla med sin körskola om de har nån tid som blir avbokad men det får hon göra imorgon eller på måndag.
Eftersom det blivit så himla mycket poster om huruvida hon kan köra eller jag så tappade jag väl bort det.
Jag tycker att det är jävligt surt att det ska kosta så himla mycket att ta körkort, samtidigt så bor vi så off så hon måste ha det för att ta sig till skola/jobb/kompisar. Om jag ska jämföra så tycker jag att hon kör betydligt säkrare och bättre än maken när han tog sitt körkort (för nåt år sen). Han var också i stort behov av körkort då hans jobb krävde b-körkort och han hade inte heller nån att övningsköra med då jag inte hade hunnit ha mitt körkort tillräckligt länge. Att ingen av oss hade tagit körkort innan berodde på att ingen av våra föräldrar hade råd eller möjlighet att hjälpa oss med det när vi var unga.
Men kör i Uppsala då? Du ska ju ändå sitta bredvid, det är väl dottern som ska köra? Antingen på lediga dagar eller körskola. Nån gång i veckan eller två, ta med hundarna och gör en utflykt?
Jag övningskör och har fått ha sommarpaus eftersom det inte funkade med tider, nu bor jag på en åker, kör i en stad och pluggar i en annan.
Man löser det.