Jag tyckte det varierade mellan staterna vi körde i. Har kört i sju stater och det var rätt stor skillnad, även inom staterna.
La till om Florida i mitt tidigare inlägg som du kanske inte hann se. Vi tycker helt enkelt olika.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tyckte det varierade mellan staterna vi körde i. Har kört i sju stater och det var rätt stor skillnad, även inom staterna.
Så mer ett fall av brist på is i magen då kanskeDet är jag rädd för att min GPS också gör ... Jag är nog ett hopplöst fall när det kommer till navigering. Men tack för tipset!
Är det förresten någon som vet om det är bäst att boka själv eller via körskolan?
@360 Jag har läst att det är en myt att de är snällare mot dem som kör upp genom körskola. Istället ska en högre procent av körskoleleverna bli godkända för att de generellt är mer förberedda. Många privatister kör nog upp för tidigt, just för att de själva avgör om de är redo eller ej.
Sen ska man inte förakta att körskolelärarna har en fackkunskap om vad som kan tänkas prioriteras för tillfället med. -Kör bara och prata inte så mycket, var rådet till mig. Nåja karln jag åkte runt med märkte jag var nervös och tyckte vi skulle prata nån minut så skulle det nog gå bra. Då det kom fram jag var intresserad av hästar så visste han vart vi skulle åka, så det gjorde vi. Vi tog en sväng förbi en hagen med en massa fina hästar där vi stannade till i kanten, där man ser och syns givetvis, sen åkte vi tillbaka. Fick lappen påskriven med orden på vägen -När man är som sämst är man på många vis som bäst, och lär sig fortsätter man att göra.@360 Jag har läst att det är en myt att de är snällare mot dem som kör upp genom körskola. Istället ska en högre procent av körskoleleverna bli godkända för att de generellt är mer förberedda. Många privatister kör nog upp för tidigt, just för att de själva avgör om de är redo eller ej.
Det är möjligt. Jag har kört främst inne i Boston och dess förorter samt de två staterna ovanför Massachusetts. Tycker som sagt att folk varit väldigt vänliga och visat hänsyn även i rusningstrafik. Körde även bil i Florida, främst Fort Lauderdale men vi var även i utkanten av Miami och snurrade utan att bli stressad eller reagera särskilt på deras körstil.
I mitt fall var det mycket för att klara körkortet Vi bodde med en ensamstående arbetande mamma på landet utan annan möjlighet att ta sig någonstans än bilen, och med två yngre systrar som också behövde skjuts. Under de första åren efter att jag tagit körkort körde jag i princip endast på landsvägen mellan hemmet och Eslöv och på liknande vägar i närområdet, eftersom det var det enda jag behövde köra.Och jag gjorde typ tvärtom. Jag ville verkligen få lära mig på riktigt att köra bil, oavsett omständigheter. Jag ville inte att jag lärde mig i knäckebrödhult för att komma "lätt undan" utan att jag verkligen skulle lära mig allt jag behövde så att jag kunde köra upp och sedan köra vartsomhelst. Det var superviktigt för mig att jag verkligen lärde mig köra för att köra bra i framtiden - inte för att klara uppkörningen.
Nä, givetvis inte. Men det betyder ju inte att man inte kan vara mer eller mindre förberedd.I mitt fall så ser jag inte heller det som att man är fullärd oavsett hur mycket man övar innan man tar körkortet
Jag skulle aldrig frivilligt sätta mig och köra in till sumpan eller city när det dessutom är trafik, jag har inget behov av det.
Hur många ärligt talat i hela Sverige skulle klara av att köra inne i Sumpan eller i City även om de har körkort? Sverige består faktiskt av mer än storstäder..
Jag kör bra när jag är i min comfortzon, jag har på mitt förra jobb kört bil 10 timmar per natt just på natten och är bra på det. Skulle du kunna köra bil 21-07 en hel natt med lite stopp på vägen 3-5 dygn i sträck?
Nä, givetvis inte. Men det betyder ju inte att man inte kan vara mer eller mindre förberedd.
Jag tycker att Stockholm är jättesnällt att köra i vad gäller t ex filbyten - så fort man blinkar öppnas en lucka. Ett ex till mig var förundrad över hur trevliga alla bilister var i Stockholm också - men han var å andra sidan van vid Londontrafiken.
@Bulldoozer har du tittat efter tider i Västerås, Enköping, Köping, Arboga, Örebro och Eskilstuna?
Kollat nu på morgonen större delen av mellansverige, hittade ingen tid .
Gävle. Där kan vi snacka om utmaning.
Efter 17 somrar har vi ännu inte begripit ”lokal slinga”-helvetet.