Hur farligt är mögel?

pippilotta

Trådstartare
Hur farligt är det om en hund får i sig mögel, naturligtvis har jag inte tänkt att ge mina hundar något som är mögligt,men vill ändå veta hur farligt det är?

Sv: Hur farligt är mögel?

I "normala" ( :crazy: ) mängder är det inget som är farligt för hundar.
Kan ju bero på vad det är för mögel, men jag antar att du tänker på om de stoppar i sig en möglig bulle eller dylikt?

ja, jag tror att Wilma hade fått i sig något mögligt nu när hon blev magsjuk, finns ju en kompost på landet där vi var på helgen, sedan blev hon ju dålig efter det.
Det var min pojkvän som sa till mig igår att han sett henne där, det är därför som jag undrade.

Fast i en kompost finns det ju mer eller mindre ruttna saker :eek: och det är nog mer troligt at hon blev magsjuk av det än av mögel.

Jo iof, men han hade dagen innan kastat mögligt bröd där och hon älskar bröd överhuvudtaget, men visst i en kompost finns det mycket "gottigt" för en hund :angel:

Liknande trådar

Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
796
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 155
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
4 340
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom... 2
Svar
33
· Visningar
5 512
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka