R
Raderad medlem 6459
Vad jag har förstått är det precis så Teslabilarna laddas.Rimligtvis borde man kunna kalibrera sin telefon att tycka att 80% är 100% så vore allt löst för alltid....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad jag har förstått är det precis så Teslabilarna laddas.Rimligtvis borde man kunna kalibrera sin telefon att tycka att 80% är 100% så vore allt löst för alltid....
Vad jag har förstått är det precis så Teslabilarna laddas.
Nja, så funkar inte moderna telefoner.
http://www.expressen.se/leva-och-bo/ladda-mobilen-ratt--har-ar-5-myter-att-ta-hal-pa/
Haha jag visste väl det . En riktig nörd har drillat mig i det här så jag försöker vara nogaJag hade mer fel än jag trodde. Vill man maximera livstiden ska laddningen hållas under 90% och helst aldrig gå under 40%.
@niphredil gör helt rätt - om man nu orkar göra på det viset... :_)
Så gör jag också! Det är ta mig sjutton en förbannelse att ha kasst batteri på telefonenJag laddar på natten, men ser till att mobilen ligger på hårt underlag när jag sover. Måste ha den fulladdad på morgonen annars laddar den ur under dagen... kass batteri. Och drar alltid ut laddaren ur kontakten när den inte längre är i telefonen, det har jag lärt mig på en brandutbildning på jobbet .
Myt, dagens laddare är switchade så när du rycker ur kontakten ur fånen så stendör laddaren, det är därför man inte kan ladda ett totalt dött batteri. Den drar inte ens den minsta krypström ur vägguttaget eftersom det är batteriets restström som aktiverar ingångssteget.Dessutom minimerar man en hel del risker genom att dra ur laddaren ur väggen när man laddat klart.
Det gick inte ens att göra på gamla hajfenan.Man sabbar livslängden på batteriet om man låter laddaren sitta i när batteriet är laddat till 100%.
Om du sprättar isär ett batteri till en fåne eller ett batteri baserat på lithiumteknologi så kommer du att hitta ett ytte-pytte-kretskort med några små ytmonterade flugskitar på, det är kretsen som ser till att batteriet aldrig kan bli helt tömt eller överladdat så man behöver inte bry sig om det själv för det har redan batteritillverkaren löst.
Om du sprättar isär ett batteri till en fåne eller ett batteri baserat på lithiumteknologi så kommer du att hitta ett ytte-pytte-kretskort med några små ytmonterade flugskitar på, det är kretsen som ser till att batteriet aldrig kan bli helt tömt eller överladdat så man behöver inte bry sig om det själv för det har redan batteritillverkaren löst.