hur e tiderna på dagis å så?

Sv: hur e tiderna på dagis å så?

Men om barnet blir sjukt får det ju stanna på dagis tills man hämtar det, det är ju ofta man har lång resväg till dagis! Och inte alltid man kan avsluta sina arbetsuppgifter inom tre röda sekunder. Det har aldrig varit några problem här iaf. Jag jobbar ibland 3 timmar hemifrån, jag har aldrig behövt åka hem därifrån pga sjukt barn men det skulle ju såklart kunna inträffa.

Det är inte alltid man pendlar till jobbet, utan jobbet i sig kan innebära att åka långt hemifrån...
 
Sv: hur e tiderna på dagis å så?

Ja i den kommun jag bor i så jobbar många i andra delar av kommunen eller i grannkommunerna. Men dagis o skola har man ju på hemorten. De gånger det rings så får ju restiden räknas in innan någon kan hämta.
 
Sv: hur e tiderna på dagis å så?

Ja vi hade en mamma som var flygvärdinna :D Hon kunde ju befinna sig i London så det var inte så lätt att hämta snabbt i sådana läge. Finns det ingen annan släkting som kan komma så får man bädda ned barnen och låta de ligga i lugn och ro. Det finns ju personalrum också vid behov. Det är inte så mycket annat man kan göra. Våra föräldrar säger till om de är inne i stan och det tar 1 h att komma eller så säger de att de kan komma på 5 minuter. Det är alltid utrett innan vi lägger på luren. Det känns alltid skönt att kunna säga till barnet om det dröjer en stund eller om mamma/pappa kommer jättesnabbt. Skulle det däremot vara en förälder som jobbar hemma 5 min gångväg från förskolan så skulle jag bli mycket irriterad om om det dröjde hur länge som helst innan föräldern kom om det inte fanns en annan anledning än att de inte iddes.
 
Sv: hur e tiderna på dagis å så?

men ca 35min e inte så långtid ig vet en del som har 1timme och det har aldrig varit ng problem när barnet har blivit sjukt, och i värsta fall kan hans mormor el farmor hämta han ev faster oxå. men som sagt så ska jag höra med min mamma om hon kan ta å hämta han 2g i veckan vid 1300-14:30,så blir det 2dagar som e lite kortare,sen kommer jag att vara ledig minst 2dagar i veckan då jag jobbar var 3:e helg....sen har arb själv barn å han förstår att man ev måste åka hem och ta hand om sitt sjuka barn....det vet man väl om man anställer någon med barn att det KAN hända att barnet blir sjuk
 
Sv: hur e tiderna på dagis å så?

Vårt dagis har öppet 06:30-18:00. Vi lämnar 06:30 två dagar i veckan, då brukar det vara kanske 3-4 barn där (det går nästan 75 barn på hela dagiset) - vid sju däremot börjar "alla" komma.
 
Sv: hur e tiderna på dagis å så?

Kan du inte hitta en avlönad barnvakt som kan hämta på dagis och gå hem till ert hem tidigt på em? Det är väldigt många timmar som en så liten får vara på dagis annars. Någon som pluggar eller är arbetslös och behöver tjäna en slant kanske?
 

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
14 348
Senast: Ramona
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 626
Senast: Freazer
·
  • Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 078
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 788
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp