hur doserar man frontline på hund?

N

nemi_baby

har fått råd at veterinär att behandla mina katter och min hund med frontline spot on. vilken skall jag då köpa och hur mycket ska min hund ha av det? kan man köpa samma förpackning och använda till både hund och katt eller måste man ha separat? glömde skriva att det skall vara till öronen, inte mot loppor & löss...
 
Sv: hur doserar man frontline på hund?

På katter vet jag att man gör en benna mellan skulderbladen och har hela förpackningen på huden. Anntar att det är likadant för hundar men att deras pipietter är större.
Jag har bara använt frontline spot on på katter när jag hade apu på ett katthem där dom trodde att katterna hadde loppor/löss och skabb tror jag.
Du får nog köpa en förpackning till kattten och en till hunden., det är skillnad skulle jag tro hör med dom på apoteket som borde kunna svara på alla dina frågor.
 
Sv: hur doserar man frontline på hund?

Det finns doseringspipetter i olika storlekar för hundar, baserade på vikten.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 803
Senast: Hermelin
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 113
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 279
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
29
· Visningar
2 080

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp