Han är helt gränslös, han vägrar acceptera att du inte vill. Att du inte vill är nog, han måste inte förstå, men han måste acceptera. Det är dock hans eget jobb inte ditt."Ska jag säga vad jag hade önskat? Jag är lika övertygad som du att du behöver tid själv och bara vara. Men jag skulle önska att fortfarande vara en del av ditt liv. Att vi på något sätt hittade något sätt att fortfarande ha ett förhållande för jag tror att jag fortfarande kan göra något bra för dig, och vara bra för dig... Men där tror vi olika.
Det var ju när jag trodde att jag kunde förvänta mig... Villa,vovve, valium. Det var aldrig min dröm. Visst ville jag ha sex med dig ibland. Jag åtrår dig. Men det finns säkert en lösning... Hade du bara varit en sexpartner hade det inte varit svårt att byta ut dig. Du var ju min bästa kompis och sen mor till mina barn. Så då har jag tre personer jag måste byta ut dig mot ...
Men ett förhållande är väll att 95% diskutera saker. .. så kan vi det så går det ju lätt? Eller hur? Vad är det som är svårt. Sex och samlevnad?
Jag försöker förstå
Det hade varit enkelt att förstå om det var "jag har träffat en annan..." Jag menar bara att det känns som du stängde av den delen av dig själv, all fysisk kärlekskänsla ... Har du lekt med dig själv sen vi flyttade isär... Samtidigt förstår du vad jag menar med att du stängt av helt.
Vet du varför jag ställer alla frågor?
Och jag vet att jag inte har rätt att ställa frågorna, det är för att jag tror att jag kan hjälpa och av ren nyfikenhet. Det vore lättare om jag bara vända ryggen till om allt som jag gjort innan. "
Jag vill fortfarande bara ditt och vår familjs bästa. Även om du inte alltid tror mig. "
Kanske kan du sätta en klocka på era samtal typ en ungstimer på ca 3 minuter och när den ringer säga att oj nu måste jag gå, xxx händer just nu. Så blir samtalen inte så långa. Sitta och lyssna på hans rants är ju helt meningslöst, de verkar ju även i princip vara monologer så din delaktighet krävs ju inte.