Han "släpper bomber" om olika saker i tid o tid just nu.
Det är riktigt krävande. Även om jag under samtal säger att jag blir ledsen och vill lägga på och inte orkar prata så vänder han och det blir fortsatt ändå. Kring andra ämnen.
Han har sagt att han är besviken på mig, och sig. Han är besviken på sig för att han missbedömde mig. För jag gav ett löfte och det bröt jag. Och att han inte lyssnade på flera som tyckte att vi inte skulle gifta oss. För han försvarade mig då och hade sagt att han till 100% var säker på mig. Men "hindsight is 20/20 och kärleken är blind".
Jag har SÅ SVÅRT att inte ta till mig hans ord.
Även om det hänt ytterligare saker som gör att JAG är så besviken och ledsen på honom. De sakerna är delvis skälen till hans samtal och textmeddelanden just nu.
Jag var tvungen att avboka mitt besök hos min familjerådgivare och det var svårt att få ny tid.
Och även till företagshälsovården...
Men. Hejåhå.
Jag försöker ta en dag i taget.
This too shall pass
Jag tycker att den här meningen är rätt användbar när man pratar med någon som är otrevlig:
"Jag tänker inte prata med dig när du beter dig så här så jag tänker lägga på nu. Ha en bra dag så hörs vi en annan gång. Hej då!" Sen lägger man på.
Men jag förstår att det är svårt att göra det i ditt fall. Ville bara ge dig lite inspiration till vad man kan säga för att avsluta ett samtal som är otrevligt. Du har ingen skyldighet att lyssna på hans anklagelser. Det enda som är viktigt är att du inte vill vara ihop med honom längre. Allt annat inkl. hans besvikelser är fullständigt oväsentligt och inte ditt problem.