R
RedQueen
Det handlar mest om att du skrivit rent trams om att det är helt okej att en vuxen man beter sig värre än ett barn än att andra på forumet inte tål att du skriver sådant. Det du gör är rent skadligt och uppmuntrar offer till psykisk, och även fysisk, misshandel till att stanna kvar i rent destruktiva förhållanden bara för att du tycker synd om förövaren.De andra här på forumet tål absolut inte att jag skriver något förstående om honom, de gör jag ändå. Än om han lät dig dra hela lasset vad det gäller hushåll o ekonomi så gav han dig mycket stöd, tröst, värme osv. Han var på din sida och jag kan tänka mig att han försvarade dig om någon var taskig. Jag kallar det inte för att vara manupulativ. Men vissa män blir hellre barnsligare än mognare när dom blir pappor, då vill dom också vara barn. Och eftersom du varnat honom massvis med gånger utan att något hänt så trodde han inte riktigt på att du skulle ta ut skilsmässa.
Edit: Du kanske tycker det är skitromantiskt med en dominant och kontrollerande partner som dessutom lever som en parasit på dig och inte tar något som helst ansvar för något i sitt liv utan lämpar över det helt på dig. Each to their own men i det här fallet vill ts inte leva med honom oavsett om han varit snäll eller elak. Det behöver du respektera.
Senast ändrad av en moderator: