När mina föräldrar flyttade isär så var en stark bidragande orsak att de hade olika tankar kring hur hemmet skulle skötas. De gjorde som så att de bosatte sig nära varandra (på samma gata) och så kunde jag välja var jag ville vara. Det kunde vara några timmar här, några timmar där, någon vecka hos en för att sedan vara någon vecka hos den andra. Valet var mitt, trots att jag var pytteliten. De enda gånger jag inte fick välja var när någon förälder skulle resa bort, såklart.Om dom inte haft barn ihop hade jag inte brytt mig, sagt att "inte konstigt att du fått nog efter 18 år"!!! Men se för dig fortsättningen. Barnen tar lätt efter hand spelmissbruk och sättet att skjuta på saker som behöver göras. Hemmet kommer inte att funka något vidare och då kommer hon ha åsikter när det blir hennes vecka och då blir det bråk ändå.
Jag minns att jag växte upp med två glada föräldrar. De turades om att skjutsa till aktiviteter men det var väldigt olika boende hos dem. Pga det blev det att jag mer var hos den som hade ett boende som passade mig, men jag förlorade inte kontakten med någon av dem för det.
Flera vänner hade under samma tid föräldrar som höll ihop "för barnens skull". Resultatet? De vännerna ville hellre vara hos mig än att vi skulle till dem för att umgås. Det var lugnare och trevligare hos mig (eller så var vi i stallet, men ja, inte hemma hos dem).